En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

La factura del confinament arriba a les aules: "No ens miren els ulls i només diuen Peppa Pig"

Des de les escoles bressol fins a les universitats constaten faltes d’atenció, alumnes que no parlen o aïllament
| 20 de maig de 2021

Professors i pedagogs de la Garrotxa expliquen a Ràdio Olot que ja s’estan pagant les conseqüències del curs pandèmic que estem vivint. Des de les escoles bressol fins a les universitats constaten faltes d’atenció, alumnes que no parlen, aïllament o falta de motivació. A més, la sobrexposició a les pantalles ha provocat una ferida en el desenvolupament dels més petits i ha augmentat el sedentarisme entre els més joves. 

Els professors garrotxins que han participat a La Covid + Humana (Pau Masó)


Després de més de mig curs amb grups bombolles, mascaretes a classe, grups confinats i semipresencialitat, el món educatiu comença a veure la factura de la pandèmia. Diversos professors garrotxins n’han parlat a l’últim programa de La Covid + Humana de Ràdio Olot. La factura ja es comença a detectar des de ben petits, entre 0 i 3 anys ja s’han observat dèficits. Ho explica la directora de la Llar d’Infants de Les Fonts, Gemma Gascons.

 

A secundària, el que s’ha detectat és falta de motivació. Ho explica Neus Sau, professora de l’institut Bosc de la Coma d’Olot.

 

Gemma Gascons, directora de la llar d'infants de Les Fonts i Jordi Feu, professor de la Universitat de Girona (Pau Masó)


A la universitat els símptomes són semblants als adolescents. El professor garrotxí de la Universitat de Girona, Jordi Feu, diu que han detectat “apalancament”.

 

Les pantalles, l'altra pandèmia

A més de tots aquests símptomes els professors també afegeixen que hi ha hagut una sobreexposició de pantalles que ha comportat altres conseqüències.

 

Neus Sau, professora del Bosc de la Coma i Gerard Masdeu, professor del Cor de Maria (Pau Masó)


L’impacte de les pantalles és alarmant entre els més petits. La directora de la llar d’infants de Les Fonts alerta de dificultats en el llenguatge i a l’hora de relacionar-se entre alumnes de zero a tres anys.

 

En l’etapa adolescent, el que també s’han trobat és sedentarisme. El professor d’ESO del Cor de Maria, Gerard Masdeu, explica que la tecnologia ha suposat un relat contraproduent.

 

A part dels alumnes, els professors garrotxins també remarquen que la pandèmia ha aturat i ha fet recular molts projectes de renovació pedagògica en molts centres. Mirant al futur, creuen que l’educació dels pròxims anys haurà de ser més pròxima i personal. I pel present, envien aquest missatge als seus alumnes.

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

L’Hospital d’Olot ha passat de tenir dos ingressats per coronavirus a tenir-ne set en una setmana

Tot i que el centre no està tensionat en aquest sentit, reconeixen que comencen a notar la pressió de la nova variant

El 70 per cent de les proves Covid que es fan a la farmàcia surten positives

Ho diu el farmacèutic Joan Sans en declaracions a Ràdio Olot

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum