Professors i alumnes en confinament: "És un estrès, hem perdut horaris"
Diuen a Ràdio Olot que no ha estat fàcil per a ningú i que han anat millorant setmana a setmana
| 22 de maig de 2020
Aprenentatge i adaptació. Són les paraules més repetides per professors, alumnes i familiars després del primer mes d’educació a distància. Tres directors de centres olotins consultats per Ràdio Olot diuen que no ha estat fàcil per a ningú i que han anat millorant setmana a setmana. Tots troben a faltar les aules i, sobretot en educació infantil i primària, es considera imprescindible recuperar les classes presencials.
Els professors s'han trobat amb molt de "treball invisible"
Són els directors dels instituts Bosc de la Coma i Garrotxa d’Olot, Marc Nicolau i Jordi Antiga. Tots dos coincideixen a dir que el primer mes d’educació a distància ha suposat per a totes les parts un aprenentatge constant. Professors, alumnes i familiars s’han hagut d’adaptar a una situació que no ha estat fàcil. L’ordinador i algunes plataformes online s’han convertit en eines de treball imprescindibles.
Treball invisible
Tampoc no ha estat fàcil, diu Jordi Antiga, gestionar el nou dia a dia. Els professors s’han trobat amb un volum molt gran de treball invisible; en altres paraules, han hagut de fer molta feina que no es veu. La directora de l’escola del Morrot, Alicia Berga, diu que han passat a treballar “24 hores al dia”.
Molts professors mantenen el contacte amb alumnes a través de videoconferències (Pau Masó)
A casa, l’organització és molt important, també per als alumnes. Cada setmana tots reben un seguit de tasques per fer i mantenen el contacte amb els professors a través de videconferències de suport. Es fa així als instituts Garrotxa i Bosc de la Coma, tal com expliquen els seus directors.
"Mai es podrà substituir la presència de la persona"
A l’escola del Morrot, tenen alumnes de fins a sisè de primària. Els mecanismes són els mateixos, però com que tracten amb nens més petits, en el seu cas, les tasques no són obligatòries, sinó voluntàries, i poden triar quines fer i quines no.
Per a la directora de l’escola del Morrot, Alícia Berga, les classes presencials en l’educació infantil i primària són imprescindibles. Reconeix que alguna de les eines de treball que s’utilitzen ara es poden quedar per al futur, però espera recuperar el treball a l’aula.
Ningú no sap com seran les classes del futur. De moment, les escoles i els instituts han superat el primer mes d’educació a distància i afronten el segon i últim. Si res no altera el calendari marcat, el curs escolar s’hauria d’acabar el 19 de juny.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!