En directe
5 Minuts +
amb Joel Tallant i Aniol Puigvert

Les variants de les Preses i Olot entraran en funcionament l’any 2022

Ho ha anunciat a Olot el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una reunió amb els alcaldes dels municipis afectats
| 1 d'agost de 2017
Les variants de les Preses i Olot entraran en funcionament l’any 2022

Ho ha anunciat a Olot el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una reunió amb els alcaldes dels municipis afectats. Ha detallat, entre altres coses, que la variant d’Olot es començarà a construir a principis del 2019 i la de les Preses a principi del 2020.

El Conseller Rull explicant el calendari en roda de premsa (Pau Masó)


La visita del Conseller era especialment esperada, ja que s’havia compromès amb els sectors implicats a aportar novetats abans del mes d’agost. Atenció a les dades:

Variant d'Olot

La primera de les dues variants que començarà a construir-se és la d’Olot. Es tracta d’un tram de cinc quilòmetres de doble carril de circulació que enllaça l’A-26 amb la variant de les Preses. Aquesta carretera es començarà a construir a principis del 2019. Els treballs han d’estar acabats en poc més de dos anys. Costarà 124 milions d’euros que pagarà la Generalitat.

Variant de les Preses

Un any després de l’inici de les obres de la variant d’Olot, començarà la variant de les Preses. El Conseller de Territori i Sostenibilitat ha admès que "és necessari tenir definit l’encaix de la variant olotina amb la resta de vies per poder licitar-la".

La variant de les Preses costarà entre 30 i 50 milions en funció del projecte finalment escollit. Està previst que a la primavera del 2019 ja hi hagi el projecte definitiu. Serà d’un carril per banda tal i com demanaven els alcaldes dels municipis afectats, i en contra del desdoblament que reclamaven els empresaris.

Connexió amb l'A-26

Però com es resol la connexió de la variant d’Olot amb l’A-26?  El Conseller ha confirmat que hi ha bones vibracions amb el ministeri de Foment i que l’obra anirà a càrrec seu. Ara bé, “tot dependrà del que passi l’1 d’octubre”.

L’encaix de l’A-26 amb la variant d’Olot a l’alçada de l’Hostal del Sol tindrà un cost de 46 milions que pagarà Madrid amb l’inici de les obres l’any 2020. El conseller s’ha compromès a complir els terminis.

Si es compleixen els terminis les obres entre Bracons i l’A-26 començaran a principis del 2019 i han d’estar enllestides el 2022.

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum