En directe
55 Minuts +
amb Pere Farjas

Unanimitat pel tram nord de la variant d’Olot

Els actors territorials coincideixen en l'opció del fals túnel
| 3 de juliol de 2020
Unanimitat pel tram nord de la variant d’Olot

Tots els actors territorials implicats en el projecte coincideixen en el fet que la millor opció és la del fals túnel que eliminaria el viaducte de l’Hostal del Sol. Aquest mes de juliol està previst que surtin a exposició pública els estudis informatiu i d’impacte ambiental. L’Ajuntament d’Olot es mostra satisfet pel consens i espera que això permeti començar a treballar amb el projecte constructiu aquesta tardor.

Tram de l'Hostal del Sol (David Bosch)


Aquest juliol està previst que el tram de nord de la variant d’Olot (que passa per l’Hostal del Sol) faci un pas important en el seu camí. Es preveu que es facin públics els estudis informatiu i d’impacte ambiental que s’havien de publicar al maig. Tot i el retard, qui ja ha pogut consultar les conclusions dels estudis és la Comissió per la Variant, formada per diferents actors garrotxins. En l’última reunió de la comissió es va coincidir de manera unànime que la proposta feta per l’Ajuntament anys enrere és la més factible: consisteix en un fals túnel que eliminaria el viaducte de l’Hostal del Sol. L’alcalde d’Olot, Pep Berga, celebra el consens per aquesta opció de traçat.

 

A part de l’opció del fals túnel, aquest juliol la Generalitat també presentarà una opció més econòmica que seria desdoblar l’actual viaducte (molt criticada per l’ajuntament i els veïns) i un altre traçat que seria un túnel per darrere la muntanya de l’hostal del Sol i que suposaria un gran impacte ambiental. La unanimitat pel traçat del fals túnel ha de permetre apostar per aquesta opció i seguir amb un calendari que podria posar màquines sobre el terreny el 2022.

 

L’exposició pública que s’obrirà aquest mes es tancarà a la tardor. Consegüentment, s’espera que abans d’acabar l’any comenci la redacció del projecte constructiu per acabar-lo el 2021 i iniciar les obres el 2022. Tot plegat, però, dependrà, sobretot, del finançament que pugui garantir la Generalitat per una obra valorada en 125 milions només el tram d’Olot, més els 50 que costaria la variant de les Preses.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum