En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Torna la regulació d'accés a Sadernes després de la regulació que prohibeix dormir al pàrquing

Entre els dos ajuntaments no han posat ni una desena de multes
| 16 de març de 2015
Torna la regulació d'accés a Sadernes després de la regulació que prohibeix dormir al pàrquing

Aquest dilluns comença la nova etapa de regulació de l’accés a Sadernes, la porta de l’Alta Garrotxa. És el primer cop que es torna a aplicar aquesta mesura després d’una ordenança que prohibeix dormir dins de furgonetes. L’alcaldessa de Montagut i Oix diu que s’havia arribat a “extrems insuportables” en temes de salut i contaminació.

parquingsadernes

 

El pàrquing de Sadernes (wikiloc.com)

 

Sales de Llierca i Montagut i Oix van pactar una ordenança que prohibia l’acampada en aquesta zona per tal de solucionar una problemàtica creixent: la gent que feia estades de varis dies tenint l’aparcament com el seu càmping. Asseguren que el mecanisme seguit ha estat primer avisar a la gent que el pàrquing no era per dormir i després, si no els feien cas, acaben posant la multa. Entre els dos consistoris han posat menys de 10 sancions. El preu és de 200€ i si es pagava les dues setmanes després és de 120€. L’alcalde de Sales de Llierca, Miquel Palomeras, ha argumentat a Ràdio Olot que s’havia d’actuar per evitar que l’aparcament es convertís en un càmping il·legal.

De la seva banda, l’alcaldessa de Montagut i Oix, Mònica Boix, també ha explicat a Ràdio Olot que s’havia d’actuar perquè les coses havien sortit de mare i s’havia arribat a “extrems insuportables”. Aquesta pràctica a més s’havia convertit en una competència deslleial pels càmpings que hi ha en aquests dos municipis que ofereixen a més els serveis bàsics. L’ordenança va entrar en vigor aquest estiu i va ser pactada entre els dos municipis.

La regulació de Sadernes és habitual quan arriba el bon temps i implica que durant tot el dia només poden entrar a l’Alta Garrotxa vehicles autoritzats. Abans de la tisorada al Consorci de l’Alta Garrotxa, l’accés estava regulat per persones però ara només estarà limitat per senyals verticals.

També et pot interessar

El ple municipal d’Olot demana una variant 2+2

A través d’una moció presentada pel PSC, el ple va reclamar que el Departament de Territori reconsideri la proposta final d’1+1 ampliable i aposti per a una carretera de doble carril

Estàs escoltant


Volum