En directe
5 Minuts +
amb Joel Tallant, Neus Asin i Pere Farjas

Un 1+1 ampliable, l'aposta final de Territori per a la variant d’Olot

Segons la conselleria, la variant està “més a prop que mai” amb un model que busca “un bon equilibri”
Pau Masó | 23 de juliol de 2021
Un 1+1 ampliable, l'aposta final de Territori per a la variant d’Olot

La zona de l'Hostal del Sol, per on passarà la futura variant (Ràdio Olot)


És el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, després de comunicar en una reunió a l’Ajuntament d’Olot que el Departament ha pres la decisió de projectar el tram nord de la variant d’Olot amb un únic carril per sentit, amb possibilitat, d’en un futur, ampliar al 2+2. És una decisió que s’ha pres després d’analitzar la setantena d’al·legacions que es van presentar i els diversos informes que va tramitar el Parc Natural, l’Oficina del Canvi Climàtic o l’Agència Catalana de l’Aigua. La decisió de Territori és de fer un 1+1, però amb opció a ampliar la infraestructura a un 2+2 en un futur.

L’alternativa 2 que ha escollit el Departament és la que ja es va plantejar com la més viable en l’estudi informatiu i que suposa la substitució del viaducte de l’Hostal del Sol per una via semisoterrada. Amb aquesta decisió, la conselleria de Territori redueix la dimensió de la variant que es projectava en els estudis anteriors. Gavín justifica d’aquesta manera el canvi de mides.

Isidre Gavín en la compareixença d'aquest divendres a l'Ajuntament d'Olot (Pau Masó)

Aposta per la seguretat: "L'1+1 no serà un eix transversal"

El secretari de Territori i Mobilitat també ha apuntat a l’alliberament de l’AP-7 com un factor que podria reduir el trànsit a la zona d’Olot i que caldrà seguir amb atenció. En aquesta línia, el director general d’Infraestructures, Xavier Flores, ha ressaltat que caldrà observar l’evolució del trànsit per decidir la futura ampliació al 2+2 i també ha afegit que l’1+1 tindrà totes les garanties de seguretat.

L’aposta per a l’1+1 ampliable que fa Territori s’ha comunicat aquest divendres en l’última reunió de la comissió de la variant d’Olot, on hi ha diferents actors implicats. La decisió de la conselleria es formalitzarà en l’informe d’al·legacions que es tramitarà les pròximes setmanes i que s’enviarà al Departament d’Acció Climàtica. Serà aquest departament qui ara tindrà la pilota al seu taulat i haurà de redactar l’informe d’impacte ambiental. Un cop aquest document estigui fet, es donarà pas a la licitació del projecte executiu i a la seva redacció. Els representants de Territori no han volgut posar dates a l’inici d’obres, però han garantit que “no deixaran de treballar” en el projecte de la variant d’Olot i que el 2022 serà l’any del projecte constructiu de la infraestructura.

També et pot interessar

La Fundació Maria Rosa Sans concedeix quatre beques a joves de la Garrotxa per cursar els seus estudis universitaris

En aquesta quarta edició, un total de 12 estudiants s’han beneficiat d’alguna ajuda econòmica gràcies a la Fundació

L’estació de vigilància volcànica de la Garrotxa ha començat a estudiar els moviments sísmics de la terra

Això permetrà als volcanòlegs conèixer quina és l’activitat normal de la zona i poder detectar qualsevol anomalia. Actualment, el risc és baix, però a partir d’ara hi haurà dades més fiables perquè s’estudien a més profunditat

Estàs escoltant


Volum