En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Sortint de dubtes

Territori s'ha compromès a decidir aquest primer trimestre el traçat definitiu de la variant de Les Preses. L'opció soterrada està quasi descartada.
| 2 de gener de 2014
Sortint de dubtes

Aquest primer trimestre del 2014 s’ha de conèixer la proposta de traçat de la variant de Les Preses. És el compromís que el Departament de Territori ha adquirit amb els ajuntaments afectats. De les diferents possibilitats, sembla que l’opció de soterrar-la s’ha desinflat.  

L'Eix Vic-Olot encara té peces pendents.

JORDI ALTESA | O eliminar alguna de les terres de conreu més fèrtils de Catalunya o posar en risc el pulmó d’aigua de la Garrotxa. Aquest és el dilema dels tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat a l’hora de dissenyar el recorregut d’aquesta variant que passa per la Vall d’en Bas i Les Preses. A tot plegat també hi ha el cost del projecte que s’ha convertit en un dels factors decisius. Segons ha explicat a Ràdio Olot l’alcalde de Les Preses, Pere Vila, a hores d’ara l’opció soterrada està pràcticament descartada. A sobre la taula hi ha hagut tres hipòtesis per construir la variant: soterrada, per sobre de la plana o per darrera la muntanya de Marboleny. A banda del dilema de l’afectació del medi ambient, l’actual situació econòmica també influeix. Vila ha assegurat que tot i això, el traçat contemplarà i solucionarà algun dels debats que han marcat la decisió del traçat: com l’impacte ambiental i la seva  integració.

No hi ha diners ni previsió de que hi siguin en els comptes de la Generalitat, però el Departament s’ha compromès en aquest primer trimestre a tenir els primers estudis previs d’aquesta variant i seguir avançant el 2014 amb tots els tràmits de paperassa. Vila creu que s’ha de treure profit d’aquesta situació per tal de tenir els dos projectes, el de la variant d’Olot i Les Preses, enllestits al mateix temps. Una situació que segons l’alcalde permetria reduir costos tan d’una obra com de l’altra.

L’altra peça que falta, la que ha d’unir la variant de la Generalitat amb l’A-26 és responsabilitat del Ministeri de Foment. Al mes d’abril, aquest ministeri es va comprometre a tenir fet a finals del passat 2013 el traçat definitiu. El projecte inicial també s’ha reduït a una proposta que desdobla en gran part l’actual variant.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Gairebé tots els desperfectes provocats pels temporals dels últims anys a la Garrotxa estan solucionats

Ho ha explicat el president del Consell Comarcal, Santi Reixach en declaracions a Ràdio Olot i a Olot Televisió

Aquests dies es pot veure a Riudaura un pessebre fet de ganxet

L'han elaborat diverses dones del poble que formen el Grup de la Mitja Tarda

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum