El Síndic de Greuges posa bona nota a l’Ajuntament d’Olot
Admet però que la ciutadania té certa por a denunciar situacions contra l’administració pública
| 25 de maig de 2018
Admet però que la ciutadania té certa por a denunciar situacions contra l’administració pública. Durant el 2017 només va recollir set queixes a la capital de la Garrotxa. La majoria relacionades en l’àmbit del medi ambient i urbanisme. Per primera vegada des del 2012 es va registrar una queixa per discriminació.
Façana de l'Ajuntament d'Olot
Com cada any, el Síndic de Greuges ha presentat el seu informe al ple municipal de la ciutat. Aquest dijous s’ha destacat un cert repunt respecte l’any anterior. Mentre el 2016 només hi va haver dues queixes, el 2017 han estat set. La majoria d’elles s’han produït en el camp del Medi Ambient. El Síndic ressalta la reducció significativa de la durada dels procediments que se situen a trenta dies de mitjana, mentre fa dos anys s’allargaven el doble de temps. El Síndic de Greuges, Rafel Ribó, va presentar totes aquestes dades davant els grups municipals d’Olot. Ribó també va reflexionar sobre la por que tenen alguns ciutadans a l’hora de presentar queixes contra l’administració.
Des de l’equip de govern, l’alcalde Mia Corominas, va respondre el Síndic amb un agraïment per la tasca que porta a terme l’entitat i va agafar el compromís d’estudiar totes aquelles queixes que presentin els ciutadans.
Des d’Esquerra Republicana van posar el focus en l’àmbit on més s’han queixat els ciutadans: el medi ambient. Segons la portaveu del partit republicà, Anna Barnadas, que la gent se centri en aquest aspecte demostra una voluntat de defensar el patrimoni.
Des del partit socialista, es va posar en relleu el bon funcionament dels serveis públics a la capital de la Garrotxa. El portaveu del PSC a Olot és Josep Guix.
La visió de la CUP va centrar-se en la primera queixa per discriminació que ha rebut el Síndic a Olot. Una de les regidores, Anna Descals, recorda que la ciutat està vivint casos de racisme a l’hora d’aconseguir lloguers.
Per últim, Olot en Comú va posar de manifest la necessitat d’informar més i millor sobre la tasca que porta a terme el Síndic de Greuges. El seu portaveu és Xavier Garcia.
Des de l’any 2012 el Síndic de Greuges ha presentat anualment el seu informe a l’Ajuntament d’Olot. El passat 2017 unes 60.000 persones van recórrer a l’entitat catalana per reclamar o queixar-se en algun aspecte relacionat amb l’administració pública.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!