En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Pròxima estació: La Garrotxa

El Consell Comarcal ha aprovat dues mocions: una a favor de la millora de la línia R3 amb la creació d’una estació pensada per la Garrotxa a Torelló; i la segona en favor del tren tram entre Olot, Banyoles i Girona. Aquesta opció genera dubtes pel seu impacte ambiental, però sobretot pel seu elevat cost econòmic.
| 21 d'octubre de 2022
Pròxima estació: La Garrotxa

La millora de la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà és una gran assignatura pendent de país. Per la Garrotxa ha estat la gran esperança de tenir una línia de tren propera. De fet, es considera l’estació de Torelló com el punt de referència ferroviari pels garrotxins. En el ple del Consell Comarcal d’aquest dijous, han aprovat una moció de suport perquè es facin les actuacions previstes al tram nord d’aquesta via que inclouen la construcció d’una nova estació de tren: la Torelló-Garrotxa. Fina Surina, consellera comarcal.

Però si hi ha una proposta viària que crida l’atenció per la seva singularitat és el tren tram entre Olot Banyoles i Girona. El ple ha aprovat una moció presentada per una plataforma ciutadana que defensa aquesta nova infraestructura. El conseller comarcal de mobilitat, Jordi Güell, defineix el tren tram d’aquesta manera:

Segons la plataforma ciutadana que ha presentat la moció, el tren tram entre Olot i Girona beneficiaria 250 mil persones, portaria uns 3 milions de viatgers anuals, faria el trajecte en 37 minuts, no contaminaria, però tindria un cost de 500 milions d’euros. Precisament, és el cost i l’impacte ambiental el que més preocupa alguns grups de l’oposició. És el cas, per exemple, d’Esquerra Republicana. El seu portaveu és Miquel Reverter.

En la mateixa línia s’ha expressat el regidor no adscrit, Alfred Cairó, que defensa els busos elèctrics o híbrids com alternativa

Per la CUP cal una aposta valenta per un pla comarcal de mobilitat. Adriana Roca està a favor del tren tram però, segons ella, no solucionarà el problema actual.

Des del PSC, la visió és totalment contrària. Pel seu portaveu, Josep Guix, la Garrotxa no té problemes de transport públic.

Tant la moció de l’R3 com la del tren tram s’han aprovat al ple del Consell Comarcal per unanimitat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Bicis Actives ha repartit 18 bicicletes a Olot

L'objectiu del programa és recuperar les que estan en desús i cedir-les a persones que en necessitin però no puguin afrontar-ne el cost

Olot formarà part del sistema tarifari integrat de les comarques de Girona

Això suposarà una rebaixa dels preus dels tiquets, sempre i quan el viatger es mogui dins la demarcació

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum