En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Pla B per pagar les variants d'Olot i les Preses i accelerar-ne la construcció

Una empresa en pagaria l’obra i ho aniria recuperant cada any amb aportacions públiques segons el número de vehicles que hi passin
| 19 de gener de 2017
Pla B per pagar les variants d'Olot i les Preses i accelerar-ne la construcció

L’alcalde d’Olot manté el compromís de que l’any que ve comencin les obres de la variant. Ho fa perquè la Generalitat està estudiant la possibilitat de trobar finançament privat que permeti agilitzar-ne la construcció. Seria un model semblant al que va permetre desdoblar la C-17 fins a Ripoll: una empresa en pagaria l’obra i ho aniria recuperant cada any amb aportacions públiques segons el número de vehicles.

L'escenificació dels consens pel traçat (Jordi Altesa)  

 

Tenir els plànols era un dels grans reptes dels trams pendents de l’Eix Vic-Olot. La setmana passada explicàvem que ha estat una feina complexa i que a les Preses, dues dècades després, d’entre una dotzena de projectes es va acabar triant l’inicial. Els plànols eren indispensables però el procés per obtenir finançament també es veia, a priori, complicat. Amb una Generalitat sense recursos i controlada pel Ministeri d’Hisenda es feia difícil que es trobessin els més de 200M€ que pot costar fer el tram des de la sortida dels túnels a en Bas fins a la connexió amb el tram estatal. Aquesta dificultat, la dels diners, es podria resoldre més ràpid fent que sigui un privat qui faci l’obra i després gestioni i cobri per l’ús de la infraestructura. Cal tenir present que seria cobrar no als usuaris de manera directa sinó a la Generalitat. Divendres de la setmana passada s’apuntava aquesta possibilitat en una xerrada del PEHOC i dimarts ho reproduïa el Diari de Girona. Ara Ràdio Olot els pot confirmar que la Generalitat està estudiant aquesta via. Al ‘Fil Directe’, Mia Corominas, ha admès que el govern ho té a sobre de la taula en una opció que creu que seria un gran avenç.

 

Voler i poder

Aquesta possibilitat és la que va fer factible el desdoblament de la C-17 fins a Ripoll. CEDINSA és qui ha pagat les obres i ara ho cobra a través d’un peatge a l’ombra: la Generalitat abona un tant per cada vehicle que hi passa. Davant d’aquesta possibilitat, Corominas vol ressaltar que la realitat econòmica té el projecte encallat.

El programa de govern municipal per aquest mandat inclou que el 2018 han de començar les obres de la variant. Una possibilitat que assegura van incorporar com un desig però que ara veu més factible de que sigui real.

 

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum