En directe
amb

Olot en Comú proposa un paquet de mesures per avaluar la necessitat de la variant

Escalonar les sortides de les empreses al polígon o mirar si el Vial pot ser d'un sol sentit són alguna de les propostes
| 12 de juliol de 2016
Olot en Comú proposa un paquet de mesures per avaluar la necessitat de la variant

Olot en Comú demana aprofitar el temps que falta per la construcció de la variant per analitzar si cal que sigui de dos carrils o de quatre. Creuen que hi ha un marge abans no hagin de començar les obres i demanen mesures per solucionar els taps de les hores punta afrontant el tema de l’anada a la feina. També demanen a l’Ajuntament d’Olot que estudiï si el Vial Sant Jordi podria ser d’un sol sentit de circulació.

variantolotentradapoligon

Pel partit s’ha d’aprofitar el compàs d’espera per tornar a posar a debat quina és la necessitat d’aquesta variant i quants carrils necessiten. Ho fan perquè creuen que ha passat molt de temps entre el seu disseny i l’actual i cal tornar a fer una anàlisi sobre si ha de tenir dos o quatre carrils. Per aquest motiu, pel portaveu d’Olot en Comú, caldria estudiar mesures alternatives per veure quin és el problema real del trànsit a la ciutat i les rodalies.

"Un 60% de trànsit és intern"

En declaracions a Ràdio Olot, Xavier Garcia assenyala que el 60% del trànsit de la comarca és intern i que un dels punts que cal afrontar són les entrades i sortides de les feines, que s’han desplaçat cada cop més als polígons. Escalonar els horaris és una de les opcions que plantegen per evitar els taps de circulació que es poden fer per revaluar la seva necessitat. Garcia tem que els ajuntaments no estiguin fent res perquè, quan més col·lapsat estigui el trànsit, més probabilitats hi ha de fer una variant de quatre carrils.

Entre el paquet de mesures que es podia estudiar segons Olot en Comú hi ha el fet de que el Vial Sant Jordi fos d’un sol sentit de circulació i repartir la resta de cotxes per altres traçat de la ciutat.

Impulsar el Pla de Mobilitat

Garcia també demana que es doti de recursos el pla de mobilitat urbana d’Olot que ha de fer millores en la circulació buscant la sostenibilitat i que s’hi incorpori com gestionar els desplaçaments a la feina dels olotins. Creuen que abans no es tingui la variant poden faltar deu anys i per això cal tornar a posar en ordre la dimensió ja que, consideren, varia el cost econòmic i això la pot fer més assumible i que es faci abans.

Comparteix a: 

També et pot interessar

L’Ajuntament de Besalú tanca el 2022 amb un superàvit de 500.000 euros

Per tercer any consecutiu, el consistori ha congelat les taxes d’escombraries i de l’aigua

Jordi Cargol optarà al seu tercer mandat al capdavant de l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca

Cargol explica que aquest projecte no es pot acabar aquí i que encara té coses per fer al poble

Estàs escoltant


Volum