En directe
Cocodril Club
amb Albert Malla

El Nucli Antic, Sant Miquel i Sant Roc són els barris d’Olot que més suggeriments fan arribar a l’Ajuntament

Durant el 2017 el consistori ha rebut prop de 3.000 peticions a través de la Ciutat dels Detalls
| 6 de març de 2018
El Nucli Antic, Sant Miquel i Sant Roc són els barris d’Olot que més suggeriments fan arribar a l’Ajuntament

Durant el 2017 el consistori ha rebut prop de 3.000 peticions a través de la Ciutat dels Detalls. La via telemàtica s’ha convertit en el primer canal de comunicació entre ciutadans i ajuntament. L’enllumenat públic, la senyalització viària o el mobiliari urbà són els principals àmbits de les peticions que es reben i que es resolen en més d’un 90% dels casos. 

Façana de l'Ajuntament d'Olot 


Que els ciutadans es converteixin en els ulls del seu consistori. Aquest és el principal objectiu del servei de la Ciutat dels Detalls, una plataforma on els olotins i olotines poden fer arribar queixes, suggeriments i alertes a l’Ajuntament. És gestionat per l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, funciona des de fa set anys i el passat 2017 va rebre 2.865 peticions. El barri que més va participar va ser el Nucli Antic amb més de 600 peticions, seguit de Sant Miquel - Les Tries i Sant Roc. Segons Carme Juanola, responsable de l’Oficina d’Atenció al ciutadà, els veïns d’aquestes zones són "més actius".

Enllumenat, senyalització i mobiliari, les principals preocupacions

Les reclamacions que es van fer durant l’any passat giraven, principalment, al voltant de quatre temàtiques: enllumenat, senyalització viària, mobiliari públic i arranjaments de forats localitzats en voreres o paviments. Els principals actors a on s’han derivat les peticions fetes pels ciutadans són la Brigada, l’Àrea d’Infraestructures o Medi Ambient.

La via telemàtica com a primer mitjà de comunicació

Des de la Ciutat dels Detalls també es constata una altra conclusió: la via telemàtica s’ha convertit en el primer canal que utilitza el ciutadà per comunicar-se amb l’Ajuntament. Així ho demostren el 80% de les sol·licituds fetes durant l’any passat.

L’índex de resolució de les peticions que arriben a l’Ajuntament a través de la Ciutat dels Detalls és del 92%. Una xifra que demostra la bona acceptació que ha tingut el servei en els seus set anys de vida. Des d’altres comarques com l’Alt Empordà s’han interessat per exportar el model d’Olot a les seves ciutats. A la Garrotxa, Olot és l’únic municipi amb un servei d’aquestes característiques.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant


Volum