En directe
Ritmes de Catalunya
amb Miquel Serrat i Margarida Arau

Unió de Pagesos veu "barroer" el traçat que Fomento planteja a la Vall de Bianya

El sindicat creu que “es carrega” moltes terres fèrtils només per estalviar en el projecte i es mostra partidària d’esperar.
| 28 de gener de 2015

Unió de Pagesos qualifica de “barroer” el projecte del ministeri de Foment que va d’Olot a Sant Joan de les Abadesses. El sindicat creu que “es carrega” moltes terres fèrtils només per estalviar en el projecte i es mostra partidària d’esperar uns quants anys abans de construir si ara no hi ha diners.

uniopagesos

La xerrada que es va fer a Bianya (elgarrotxi.cat)

El territori estava d’acord amb que Foment havia d’ensenyar el seu projecte quan abans millor i ara el territori està d’acord amb que la proposta, sobretot el tram de la Nacional 260 a la Vall de Bianya, és massa agressiu per l’entorn i té incoherències. L’última veu crítica és la d’Unió de Pagesos que alerta dels danys que suposa aquesta versió baix cost del projecte per a la zona agrícola.

Rosset recorda que si ara es fa la carretera per la plana perquè és més barat es perdrà sol agrícola per sempre. També sospita que tot plegat sigui una maniobra del Govern espanyol per fer “bandera” de que s’inverteix en any electoral. Unió de Pagesos proposa ampliar ara alguns trams que es puguin desdoblar i esperar almenys per fer el túnel que ja estava previst quan hi hagi diners.

El sindicat també qüestiona que es vulgui desdoblar la Nacional 260 i convertir el traçat fins a Ripoll en una autovia de 2 carrils per sentit. Creuen que a llocs com Sant Joan de les Abadesses sí que s’ha d’actuar perquè la carretera passa pel mig del poble i cal una variant. En canvi, no creu que s’hagi de fer una obra de grans dimensions perquè tampoc hi ha demanda.

El sindicat ha fet aquesta setmana una trobada amb diferents veïns afectats a l’Hostalnou de Bianya on es va constatar, segons Rosset, el rebuig general a la proposta del ministeri de Foment.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La plataforma del tren-tram entre Olot, Banyoles i Girona es mostra satisfeta després que la Generalitat hagi decidit tirar endavant l’estudi de viabilitat del projecte

L’estudi té un cost de 290.000 euros i anirà a càrrec d’una unió temporal d’empreses, que prepararà una proposta en el transcurs del pròxim any que determini si la línia és viable o no

La massificació en els entorns naturals de la Garrotxa recupera les xifres d’abans de la pandèmia

Des del Parc Natural noten l’augment de visites en zones com la Fageda d’en Jordà

Estàs escoltant


Volum