En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Més accidents a Olot un any després dels 30 km/h

Durant l’últim any hi ha hagut 79 accidents amb ferits. Són quatre més dels que hi va haver el 2020, quan encara no s’havia instaurat la circulació a 30 km/h
Pau Masó | 18 de maig de 2022
Més accidents a Olot un any després dels 30 km/h

Foto: Ajuntament d'Olot


Ja fa un any que la velocitat màxima dins les ciutats i pobles va passar de 50 km/h a només 30. El canvi ha estat significatiu, però no ha comportat menys accidents. De fet, aquest era un dels objectius que, de moment, no s’ha complert, almenys a Olot. El 2020 hi va haver 75 accidents amb ferits i el 2021 van ser 79. Això vol dir que durant el primer any dels 30 km/h hi ha hagut quatre accidents més que l’últim any sense la mesura. Tot i això, el cap de la Policia Municipal, Ignasi López, valora positivament la reducció de la velocitat.

Es dona el cas que del 2019 al 2020, amb els confinaments, els accidents sí que van disminuir a Olot. Ho van fer un 23%, de 97 a 75. López també recorda que, a més dels 30 km/h, l’últim any també s’han incorporat els vehicles de mobilitat personal.

Controls per seguir amb la mobilitat 30 km/h

López també diu que, després d’un any dels 30 km/h, la Policia Municipal d’Olot seguirà amb campanyes i controls per garantir una mobilitat “segura i sostenible”.

Principalment, la Policia Municipal controla el compliment dels 30 km/h amb radars fixos. En aquest últim any, Olot n’ha inaugurat un de nou a l’avinguda Sant Jordi. Segons el pressupost de l’Ajuntament, aquest 2022 el consistori preveu recollir 230.000 euros en multes a través dels radars instal·lats a la ciutat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant


Volum