En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot
Categoria

L’Hospital d’Olot redueix el nombre de pacients en llistes d’espera un 5% en l'últim any

Des del centre valoren positivament la dada, però es mostren preocupats per la falta de professionals
| 6 de juny de 2018
L’Hospital d’Olot redueix el nombre de pacients en llistes d’espera un 5% en l'últim any

Des del centre valoren positivament la dada, però es mostren preocupats per la falta de professionals. Des de la direcció mèdica asseguren que en el cas de Consultes Externes s’han situat al límit dels noranta dies d’espera, on mai havien arribat. Pel que fa a les intervencions quirúrgiques no hi ha demores i fins i tot les intervencions han crescut en l’últim any. 

Exterior de l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa 


Sensacions contraposades al centre hospitalari olotí: satisfacció per poder reduir el nombre de pacients en llista d’espera, però preocupació per la falta de professionals que ja té conseqüències. Pel que fa a la satisfacció, l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ha passat dels 937 pacients que esperaven una operació l’abril del 2017, als 883 que estan esperant al mateix mes d’aquest any. Això és una reducció del 5,76% que es valora satisfactòriament des del centre. Però, pel que fa a la preocupació, la directora mèdica de l’Hospital, Fina Felisart, diu a Ràdio Olot que les demores s’acumulen a les consultes externes.

 

En algunes de les especialitats de Consultes Externes l’espera per a una visita pot arribar al límit de 90 dies que marca el Departament. És el cas de cardiologia on el centre garrotxí fa mig any que només compta amb un especialista. Segons Felisart, es tracta d’una situació dins la normativa, però que no s’hi havia arribat mai.

La falta de professionals, la principal causa de les demores

La falta de professionals és la principal causa de les demores en les llistes d’espera. Es tracta d’un fet estès a tots els hospitals del país i que preveu agreujar-se en els pròxims anys.

 

La directora mèdica de l’Hospital d’Olot creu que les solucions a la problemàtica impliquen establir estratègies entre hospitals petits. Felisart també interpel·la al Ministeri i als col·legis de metges.

 

De moment, l’Hospital d’Olot veu com la falta de professionals fa endarrerir part de les Consultes Externes, però manté els temps d’espera corresponents i, fins i tot inferiors, en àmbits com les intervencions quirúrgiques i les proves. En certes operacions el temps màxim pot arribar fins als sis mesos. Són per exemple intervencions de pròtesi de genoll, maluc i cataractes. En aquest últim cas, però, l’Hospital d’Olot opera amb un marge de tan sols dos mesos.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Estàs escoltant


Volum