Consulta els quatre traçats que pot tenir la circumval·lació olotina
| 1 d'octubre de 2020
El Departament de Territori i Sostenibilitat posa a exposició pública els estudis de la variant d’Olot. Els documents surten a la llum després de més d’un any d’estudi i amb quatre opcions de traçat: totes quatre amb dos carrils per banda. Entre les propostes hi ha la construcció d’un túnel per sota Sant Valentí de Bianya o un pas semisoterrat per davant de l’Hostal del Sol. El cost de les propostes es mou entre els 38 i els 98 milions d’euros.
Les quatre alternatives sobre el mapa
La variant d’Olot està dividida en dues parts: la part oest que inclou el túnel de la pinya i acaba a l’alçada de l’Hospital d’Olot, i la part est que va des de l’alçada de l’estadi municipal fins a la rotonda de Can Tresserras. Totes les propostes del Departament de Territori tenen un mateix traçat per la part oest i, en canvi, presenten quatre alternatives a la part est (de l’Hostal del Sol).
ALTERNATIVA 1: Via semisoterrada i nou tram a la zona de la depuradora
El traçat de l’alternativa 1 conflueix amb el de l’alternativa 2 des de l’alçada de l’Hospital fins al Polígon de Pla de Baix. La carretera passa pel pla de Sant Andreu per davant de l’Hostal del Sol semisoterrada. D’aquesta manera s’evita l’impacte visual i que el barri olotí quedi aïllat de la ciutat. El viaducte actual, desapareixeria.
La carretera segueix pel vial nord que ja existeix amb doble carril per banda fins a l’alçada de la fàbrica Simón, on el traçat es desvia cap al nord i passa més a prop de la depuradora. Finalment torna al traçat del vial nord actual fins a connectar amb la rotonda de Can Tresserras. Aquesta opció costaria 66 milions d’euros
Alternativa 1
ALTERNATIVA 2: Via semisoterrada i aprofitament del vial nord actual
És l’alternativa escollida pel Departament de Territori i la que, a hores d’ara, té més consens. A més també és el traçat amb menys impacte ambiental. Es diferencia de l’alternativa 1 perquè aprofita el traçat de l’actual vial nord d’Olot. No s’acosta a la depuradora i també inclou un tram semisoterrat que passa per davant de l’Hostal del Sol.
Aquesta alternativa crea diversos ramals i vies de servei que permeten connectar en paral·lel amb el polígon de Pla de Baix. Aquesta opció costaria 74 milions d’euros
Alternativa 2
ALTERNATIVA 3: Manté el viaducte de l’Hostal del Sol i nou tram a la zona de la depuradora
És l’alternativa més barata, però amb més impacte visual, ja que manté el viaducte que hi ha actualment davant el barri de l’Hostal del Sol. La diferència amb les altres alternatives és que aquesta passa per darrere el Turó de l’Arengada i desdobla l’actual N-260 al seu pas per davant l’Hostal del Sol.
El traçat també crea un tram nou que s’acosta a la depuradora com en l’alternativa 1 i retorna al vial nord per connectar amb l’A-26 a la rotonda de Can Tresserras. Aquesta opció costaria 38 milions d’euros
Alternativa 3
ALTERNATIVA 4: Túnel darrere l’Hostal del Sol
És l’alternativa més cara i amb més impacte mediambiental. Consisteix en la construcció d’un túnel d’un quilòmetre per sota la muntanya de Sant Valentí de Bianya. El traçat passa per darrere l’Hostal del Sol. L’entrada del túnel, direcció Olot, se situa al Turó de les Corominas i surt a les Feixes de la Caseta (darrere els camps de l’Escola Futbol Garrotxa). A partir d’aquí, el traçat coincideix amb l’alternativa 1 i 3 que passen més a prop de la depuradora, i després es connecta amb el vial nord per enllaçar amb l’A-26. Aquesta opció de traçat costaria 98 milions d’euros.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!