L’empresa responsable de l’estudi informatiu de la variant de les Preses té dificultats per acabar-lo
Segons ha pogut saber Ràdio Olot, Ginprosa Ingenieria ha patit problemes interns que impedeixen executar l’anàlisi del traçat
| 14 de febrer de 2019
Segons ha pogut saber Ràdio Olot, Ginprosa Ingenieria ha patit problemes interns que impedeixen executar l’anàlisi del traçat de la carretera garrotxina en els terminis previstos. Des de l’Ajuntament de les Preses diuen que hi ha hagut un canvi d’empresa, però des del Departament de Territori ho neguen. La variant les Preses fa més d’un any que espera l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental.
Les Preses fa un any que està esperant l'estudi informatiu (Ràdio Olot)
Les últimes notícies que Territori va donar sobre la variant de les Preses indicaven que els estudis del traçat estarien acabats l’octubre passat. Els retards s’han anat acumulant i ja fa un any que els documents havien d’estar sobre la taula. L’endarreriment pot explicar-se per diverses raons. Però segons ha pogut saber Ràdio Olot, una d’elles és la “fuga de treballadors” que ha patit l’empresa adjudicatària de l’estudi. Es tracta de la madrilenya Ginprosa Ingenieria. Durant els últims mesos, diversos professionals de l’empresa haurien marxat. L’alcalde de les Preses, Pere Vila, explica a Ràdio Olot que des de la Direcció General de Carreteres els van informar d’aquesta situació.
Des de la Vall d’en Bas també estaven al cas de la delicada situació de Ginprosa. L’alcalde del municipi, Lluís Amat, diu, però, que ningú els ha informat d’un possible canvi de l’empresa adjudicatària.
Territori nega un canvi d'empresa
Des del Departament de Territori confirmen a Ràdio Olot que Ginprosa ha tingut problemes interns, però neguen que hi hagi hagut cap canvi de companyia. Malgrat tot, aquest seria un factor a tenir en compte a l’hora d’excusar l’any de retard que acumulen els estudis. Des de les Preses diuen que la situació fa “entristir”.
Des de la Vall d’en Bas creuen que no es pot tenir cap pressa. Amat remarca que, en aquests temes, cal avançar “amb fermesa”.
Els estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant de les Preses i la Vall d’en Bas havien d’estar acabats, en un principi, a començaments del 2018. Territori va anunciar que finalment estarien a l’octubre del mateix any, però ja han passat quatre mesos i no hi ha notícies dels documents. Ara mateix, el traçat de les Preses i el tram nord de la variant d’Olot són els que estan més endarrerits. El tram més avançat és el del túnel de la Pinya. En aquest cas, la Generalitat ja ho té gairebé tot a punt per començar les obres.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!