En directe
5 Minuts +
amb Joel Tallant i Aniol Puigvert

La variant de Les Preses serà d'un sol carril i la restricció de vehicles pesants es mantindrà

Els alcaldes pacten les característiques i el traçat que encara s'ha de dibuixar s'ha de saber a finals d'any
| 2 de maig de 2016
La variant de Les Preses serà d'un sol carril i la restricció de vehicles pesants es mantindrà

Acord entre Les Preses, la Vall d’en Bas i Olot perquè la variant de Les Preses sigui d’un sol carril per banda. No se sap el traçat definitiu, però la Generalitat ja descarta del tot soterrar-la i espera presentar-lo abans de finals d’any. A més, es mantindran les restriccions de vehicles pesants que ja hi ha a hores d’ara per Bracons.

Acord característiques variant (Jordi Altesa)

L'acord d'aquest dilluns al matí (Jordi Altesa) 


Els tres municipis afectats per la construcció de les peces pendents de l’Eix Vic-Olot han acordat les característiques que ha de tenir la variant de Les Preses, la que està més endarrerida. Mentre la variant d’Olot serà de doble carril, la sortida de Bracons fins aquest espai es mantindrà amb un sol carril. A més, es demana que es mantingui la prohibició de vehicles pesants ja existent i que es faci el possible per preservar els valor paisatgístics segons ha dit l’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat.

Un sol projecte constructiu

Una altra de les peticions que fan és que quan la Generalitat doni llum verda a les obres, es tracti com un projecte comú les dues variants pendents per por a que si se’n fa una i després l’altra, la situació de trànsit pugui ser excessiva.

Acord característiques variant 2 (Jordi Altesa)

El moment de la firma (Jordi Altesa) 

No serà via alternativa per camions pesants 

L’acord entre els municipis blinda que la via pugui ser alternativa per la connexió de transport internacional, aprofitant la C-37 i l’A26 fins a Figueres. Així, es mantindrà com a via per a camions pesants l’actual combinació de l’Eix Transversal i l’autopista AP-7. L’alcalde d’Olot, Mia Corominas, diu que no volen competir amb aquesta via.

Un traçat a finals d'any

En aquest acte conjunt s’han firmat els acords entre els tres municipis i que dóna eines per a què la Generalitat comenci a dibuixar el traçat. El Departament de Territori accepta la decisió i en base al que s’ha decidit es posarà a sobre plànol. El secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, es compromet a tenir un traçat a finals d’any i descarta fer un soterrament perquè és inviable econòmicament.

El territori també pressiona al govern de Madrid perquè respongui quan abans millor les al·legacions presentades al respecte del traçat que li pertoca fer al Ministeri de Foment.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum