En directe
Tercer Temps
amb David Planella

La solució a la sinistralitat viària d'Olot passa per acabar les variants

Diu l'alcalde que solucionaria el problema d'arrel retirant un 50% dels vehicles, sobretot els que van més ràpid
| 8 de febrer de 2016
La solució a la sinistralitat viària d'Olot passa per acabar les variants

L’Alcalde d’Olot insisteix en que només hi ha una solució real per acabar amb l’alta sinistralitat a la ciutat i que passa per treure la meitat dels vehicles que passen per dins d’Olot: fer la variant. Una solució que val milions d’euros i que, entre la crisi i els canvis de govern, va camí d’una dècada perduda sense previsió d’inici d’obres.

variantolotentradapoligon3

Més enllà de multes, radars i repintat de passos de vianants, hi ha una solució que permetria treure de la xarxa viària d’Olot la meitat dels seus vehicles. El problema és que aquesta solució té un cost aproximat de 500M€. És el que es calcula que pot valer acabar l’Eix Vic-Olot i enllaçar-lo amb l’A26 anant cap a Girona i Figueres. Diu l’alcalde Mia Corominas que no només s’acabaria d’arrel amb la meitat dels cotxes sinó que a més sortirien els que solen anar més ràpids perquè hi estan de pas.

Una dècada perduda

Les tres peces pendents, dues de la Generalitat i una de Fomento, encadenen anys de retards i a hores d’ara només es té clar el tram d’una d’elles. Entre canvis de govern, noves propostes low cost, la crisi i la falta de recursos, la sensació que hi ha al consistori és que al final s’haurà acabat perdent una dècada sense arribar a veure les màquines treballar. Una situació que el primer tinent d’alcalde, Pep Berga, admet que preocupa en declaracions també a Ràdio Olot.

Els túnels de Bracons es van obrir aviat farà set anys i per ara no sembla que hi hagi previsió per començar les obres. A l’espera caldrà sumar-hi el temps d’obres que promet ser feixuc i llarg per un dels túnels llargs que s’ha de fer. La Generalitat diu que no té diners i el Ministerio de Fomento sempre assenyala el retard català per justificar el seu. L’última decisió burocràtica ha afectat a la coneguda com a variant de Les Preses, malgrat que passa sobretot per la Vall d’en Bas i que no necessitarà la coneguda com a Declaració d’Impacte Ambiental. Tot plegat són promeses incomplertes des que Quim Nadal era conseller de política territorial i obres públiques i ja va anunciar l’arribada de les màquines sense èxit. L’últim a mullar-se va ser el, fins el passat govern, conseller de Territori i Sostenibilitat Santi Vila que va dir que seria entre el 2015 i el 2016 que es posaria en marxa les obres. I per ara, res de res.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum