En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

La plataforma ‘No és un vial’ demana accelerar el tram de la variant d’Olot sense esperar les Preses i la Vall d’en Bas

Els veïns volen tirar pel dret perquè no veuen just pagar les conseqüències del retard. Mentrestant, estan d'acord amb les nou mesures dissuasives que ha proposat l'Ajuntament
| 23 de maig de 2019
La plataforma ‘No és un vial’ demana accelerar el tram de la variant d’Olot sense esperar les Preses i la Vall d’en Bas

Els veïns volen tirar pel dret perquè no veuen just pagar les conseqüències del retard. Mentrestant, els veïns de l’avinguda Sant Jordi estan a favor de les nou mesures dissuasives que ha proposat l’Ajuntament, però veuen difícil aplicar bonificacions a l’AP7 per reduir el pas de camions. Ja han recollit més de 4.000 firmes i estan convençuts que han avançat més en dos mesos que en els últims deu anys.

La plataforma va tallar la via el 3 d'abril i ja prepara noves accions de protesta (David Planella)

Un nou asfalt per reduir sorolls, els semàfors en groc intermitent a les nits, la reducció del límit de velocitat a 30 km/h també en horari nocturn, més senyalització per a itineraris de llarg recorregut, més vegetació i més aparcaments a prop de la via, impermeabilització acústica a les finestres de les cases... Són algunes de les mesures que l’Ajuntament d’Olot s’ha compromès a tirar endavant a l’avinguda Sant Jordi. La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ les veu amb bons ulls, però reitera que la mare dels ous, la gran solució, és la variant. I per això està a favor de trencar el consens amb les Preses i la Vall d’en Bas. Toni Fité és un dels seus impulsors.


El gran problema amb què es troben els veïns de l’avinguda Sant Jordi és la contaminació, el soroll i la pudor que genera el trànsit pesat. Segons les dades que els han arribat d’un estudi fet per l’Ajuntament, cada dia passen més vehicles pel passeig de Barcelona (uns 19.000) que pel vial (uns 17.000), però tot el trànsit pesat es concentra en aquesta última via. Entre les mesures que s’han acordat amb el consistori, hi ha, precisament, el reforç policial a Bracons per evitar el pas de camions que no tenen la Garrotxa ni com a origen ni com a destí i també estudiar implementar bonificacions de peatge a l’AP7. La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ ho considera una proposta “valenta”, però “difícilment aplicable”. Duaita Prats.


La plataforma que demana una solució per als veïns de l’avinguda Sant Jordi ja ha superat les 4.000 firmes. Els seus promotors consideren que ha pres prou força per fer pressió, i demanen unitat entre tots els actors per arrossegar les institucions. De moment, consideren que l’ajuntament ja ha reaccionat i ara esperen que, sobretot, ho faci la Generalitat.


‘No és un vial, és un carrer’ ha tingut contactes amb empresaris a través de l’associació Euram Garrotxa i, fins i tot, amb alguns veïns de les Preses, també molt afectats pel trànsit. Avui dijous, a les set de la tarda, la plataforma convida tothom a una assemblea al local de l’associació de veïns del barri de Sant Cristòfor Mas Bernat. S’hi farà balanç dels dos primers mesos de reivindicació i s’hi anunciaran les properes accions de protesta.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum