En directe
Cocodril Club
amb Albert Malla

La plataforma del tren-tram entre Olot, Banyoles i Girona es mostra satisfeta després que la Generalitat hagi decidit tirar endavant l’estudi de viabilitat del projecte

L’estudi té un cost de 290.000 euros i anirà a càrrec d’una unió temporal d’empreses, que prepararà una proposta en el transcurs del pròxim any que determini si la línia és viable o no
Roger Isern | 30 de novembre de 2022
La plataforma del tren-tram entre Olot, Banyoles i Girona es mostra satisfeta després que la Generalitat hagi decidit tirar endavant l’estudi de viabilitat del projecte

Des del 15 de juliol de 1969 no passa ni un tren per Olot i la Garrotxa. Ja ha passat més de mig segle i una de les reivindacions històriques de la comarca sembla tenir resposta en forma de tren-tram. Aquest estiu l’Ajuntament d’Olot va aprovar una moció per tirar endavant el projecte i al mes d’octubre, el Consell Comarcal va aprovar per unanimitat un text en el mateix sentit, en el qual es parlava de la construcció d’una nova estació a Torelló que es coneixeria amb el nom de la Torelló.-Garrotxa. Ara s’ha sabut que l’estudi de viabilitat del tren tram es farà en un període d’onze mesos. Això significa que s’estudiaran els diferents traçats, l’impacte real que tindria i el que suposaria per les comarques afectades com la Garrotxa o el Pla de l’Estany. La coordinadora de la plataforma promotora del tren tram és Macarena Domínguez.

Segons Domínguez, el projecte del tren tram s’ha portat al Consell d’Alcaldes de la Garrotxa i la posició dels municipis afectats és favorable i sense reticències.

Segons la plataforma ciutadana en favor del tren tram, aquesta infraestructura entre Olot i Girona beneficiaria 250 mil persones, portaria uns 3 milions de viatgers anuals, faria el trajecte en 37 minuts, no contaminaria, però tindria un cost de 500 milions d’euros. El traçat, però, encara no està definit al 100%.

La connexió amb l'aeroport de Girona i l'enllaç Girona-Banyoles-Olot, ja estava estipulat en el pacte de pressupostos del 2022, subscrit en el seu moment pels grups parlamentaris d'ERC, Junts i En Comú Podem. La reivindicació del tren-tram és compartida per agents socials gironins i empordanesos. Des de la Garrotxa es vol tirar endavant el projecte per ser una eina més per millorar la mobilitat a la comarca.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum