En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Generalitat i Ajuntament demanen a l’Estat que desencalli la seva part de la Variant d'Olot

El projecte de variant d'Olot contempla la construcció d’un doble túnel de 2,5 quilòmetres
| 6 d'agost de 2015
Generalitat i Ajuntament demanen a l’Estat que desencalli la seva part de la Variant d'Olot

Les últimes modificacions mediambientals que ha aplicat encariran l’obra fins als 125 milions d’euros. El projecte contempla la construcció d’un doble túnel de 2,5 quilòmetres.

santi vila

Mia Corominas i Santi Vila (Joel Tallant)

El projecte està fet, Santi Vila ja l’ha presentat a l’Ajuntament d’Olot davant els alcaldes de la comarca, però el començament de les obres encara no té data. Ni en tindrà fins que no se sàpiga com i quan es podrà pagar. El que sí que està tancat és el pressupost, que s’ha augmentat vuit milions més per qüestions mediambientals, ja que inclou la construcció d’un doble túnel que farà dos quilòmetres i mig i tindrà dos carrils per banda. El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que "la Variant d’Olot és un projecte “prioritari” pel Govern de la Generalitat".

Projecte prioritari però quan hi hagi els 125 milions d’€ que val l’obra. No serà fàcil aconseguir-los com tampoc serà curt tel temps que es trigarà a construir els dos túnels acordats, d’acord amb les propostes de prevenció mediambiental.

L’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, ha dit que "la Generalitat ja ha fet la part de la variant que li pertocaria". Corominas diu que "ara és el torn del Govern Central" a qui demana "celeritat per resoldre les al·legacions presentades en el tram que és de la seva competència".

Amb tot i mentre no comencin les obres, cal buscar solucions als problemes actuals que hi ha per la falta de la Variant. Santi Vila ha recordat que "cada dia passen pel Vial Sant Jordi d'Olot uns 20.000 vehicles" i que això "suposa grans molèsties per als veïns de la zona". Un altre problema és què fer a Les Preses amb el trànsit que ha de suportar diàriament. En aquest sentit, ja ha avançat que "en un termini de dos anys  es construiran unes rotondes per acabar amb les retencions provocades pels semàfors actuals". En canvi, a la Vall d’en Bas, tornen a la casella de sortida. Generalitat i Ajuntament s’hauran de reunir després del canvi de govern local per decidir quin és el millor traçat després d’haver-ne un de pactat amb l’equip anterior de Convergència i Unió.

La Variant d’Olot ha d’enllaçar l’A26 amb la variant de Les Preses a través d’una via de doble carril que descongestionaria el trànsit que ara mateix passa pel centre de la ciutat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

L’Ajuntament de Besalú tanca el 2022 amb un superàvit de 500.000 euros

Per tercer any consecutiu, el consistori ha congelat les taxes d’escombraries i de l’aigua

Jordi Cargol optarà al seu tercer mandat al capdavant de l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca

Cargol explica que aquest projecte no es pot acabar aquí i que encara té coses per fer al poble

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum