En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

La Garrotxa engega una transformació sostenible i digital del sector turístic gràcies als Next Generation

En els pròxims tres anys està previst desenvolupar accions com una plataforma d’intel·ligència turística, millores en espais turístics o projectes d’eficiència energètica
Pau Masó | 3 de febrer de 2022
La Garrotxa engega una transformació sostenible i digital del sector turístic gràcies als Next Generation

Foto: Turisme Garrotxa


L’àmbit turístic de la Garrotxa està a les portes d’un període de transformació. Gràcies als Fons Next Generation, la comarca preveu desplegar una trentena d’accions incloses en un pla que Europa ha subvencionat amb 3,5 milions d’euros. Sota el nom ‘La Garrotxa soft & smart country. Destinació turística sostenible i intel·ligent’ es volen dur a terme millores centrades en quatre eixos: la transició sostenible, la millora de l’eficiència energètica, la transició digital i la competitivitat del territori. L’entitat responsable de coordinar i tirar endavant aquest pla d’accions serà Turisme Garrotxa. La seva presidenta és Gemma Canalias.

El pla està previst que es comenci a aplicar aquest 2022 i s’allargui un màxim de tres anys. Entre les accions, n’hi ha de destacades com la creació d’una plataforma d’intel·ligència turística que funcionaria a través de sensors instal·lats pel territori i que aportarien informació constant. També hi ha la instal·lació de panells variables per a la distribució de visitants a la zona central del Parc Natural de la Zona Volcànica, o la posada en marxa d’un pla d’ecomobilitat turística. Segons Canalias, algunes d’aquestes accions necessitaran la redacció de plans específics per posar-se en marxa i, per això, no es calcula que es posin en funcionament fins al 2023 o 2024.

Gemma Canalias, presidenta de Turisme Garrotxa

Millores d'espais i també sostenibles

Entre la bateria d’accions que estan previstes dur a terme fins al 2024, també hi ha la millora de l’entorn del riu Merdençà de Mieres, l’adequació paisatgística del volcà Montsacopa, la recuperació de zones humides de la Vall de Bianya o accions sostenibles com la instal·lació d’energia aerotèrmica a la Rectoria d’Oix, la instal·lació de plaques solars a oficines de turisme o l’impuls d’un estudi de les emissions de CO2 que genera l’activitat turística a la comarca. Canalias també remarca que uns dels principals eixos en què caminen les accions recollides en el pla comarcal són l’accessibilitat i la mobilitat.

A més de la mobilitat, el pla dotat amb els fons Next Generation també preveu digitalitzar el sector amb la instal·lació de pantalles digitals a la Vall del Llierca, l’impuls de la plataforma web de reserves o la creació de materials 3D. Per últim, el document de Turisme Garrotxa també vol incidir en el producte local potenciant, per exemple, la marca Cuina Volcànica o el fesol de Santa Pau com a recurs turístic.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum