En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Els empresaris presentaran un manifest conjunt per demanar una variant de les Preses desdoblada

Alerten de que per criteris ambientals i socials és millor fer una carretera de doble carril per sentit
| 30 de maig de 2016
Els empresaris presentaran un manifest conjunt per demanar una variant de les Preses desdoblada

Els empresaris demanen que la variant de les Preses sigui de doble carril per banda. Malgrat l’acord dels tres ajuntaments implicats, que té el beneplàcit de la Generalitat, no donen la batalla per perduda i aquesta setmana presentaran un manifest perquè canviïn la decisió. Des de la Cambra de Comerç alerten del risc de fer la variant, que es quedi petita, i després haver de tornar a fer obres per ampliar-la.

Acord característiques variant 2 (Jordi Altesa)

La firna de l'acord entre els tres alcaldes (Jordi Altesa) 


Els empresaris no donen per tancat el debat sobre la variant de les Preses. La decisió dels tres alcaldes és que sigui d’un sol carril per sentit i el trànsit de camions limitat al que es fa entre Garrotxa i Osona. Aquesta decisió ha estat beneïda per la Generalitat però no agrada al sector. Per això, divendres de la setmana passada membres d’Euram, Pimec, la Cambra de Comerç i l’Associació de Joves Empresaris de la Garrotxa es van trobar amb els tres alcaldes, les Preses, la Vall d’en  Bas i Olot, per traslladar-los que la decisió no els agrada. Per això, aquesta setmana presentaran un manifest per demanar que totes les variants de l’eix Vic-Olot siguin 2+2. Ho ha explicat a Ràdio Olot el responsable de l’àrea d’ordenació del territori de la Cambra de Comerç de Girona, Josep Santandreu.

Arguments del 2+2

Santandreu desmunta els riscos i pors que pot tenir la decisió de fer un sol carril. Posa com exemple altres casos de Catalunya on s’han fet infraestructures que després s’han fet petites i s’han hagut de desdoblar. A ‘La Tertúlia’ de Ràdio Olot alerta que això causa més impacte ambiental que no pas fer-ho tot de cop.

Santandreu diu que per criteris de protecció de la fauna, el fum dels cotxes si hi ha retencions i els accidents és millor fer una variant amb doble carril. Diu a més que es perd poc terreny agrícola un cop es fa l’obra, ho xifra en tan sols dues hectàrees de terreny de la qual només 1,5 es conrea. L’únic factor que veu Santandreu on fent doble carril s’hi surt perdent és l’econòmic ja que admet que és més cara.

Peticions en sentit contrari

El fet que la variant de Les Preses sigui d’un sol carril per sentit i que la d’Olot sigui de dos, està reobrint el debat enlloc de tancar-lo. Mentre els empresaris aprofiten la disparitat de criteri per demanar que tot estigui desdoblat, partits i entitats com Olot en Comú aprofiten per demanar que tot sigui d’un sol carril.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum