En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

El transport a demanda de la Vall d’en Bas es consolida

En total l’han utilitzat més de 3.600 persones, el que representen vint usuaris diaris. Això ha permès reduir a la meitat els quilòmetres d’expedició i la contaminació que tindria el servei si fos una línia convencional
Pau Masó | 26 d'abril de 2022
El transport a demanda de la Vall d’en Bas es consolida

El minibus de la Vall d'en Bas (Joel Tallant)


El 15 de juliol del 2021, la Vall d’en Bas, Riudaura i les Preses posaven en funcionament el transport públic a demanda. Es tracta d’un servei que ofereix TEISA a través d’un minibus i que permet als ciutadans demanar el transport, quan ho necessitin, a través d’una aplicació mòbil. Després de nou mesos, el que va començar com una prova pilot ja s’ha convertit en un servei més a la comarca que ha obtingut bons resultats: l’han fet servir 3.628 persones. Davant els bons resultats, la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Mercè Rius, ha anunciat que el servei s’ampliarà a caps de setmana durant els mesos d’agost i juliol.

Cada dia vint persones utilitzen el transport a demanda de la Vall d’en Bas. Hi ha qui ho fa servir per anar a l’Hospital o al mercat d’Olot, també grups de gent gran que surten a fer excursions o treballadors de restaurants dels municipis adherits al servei. Per al gerent de TEISA, Àlex Gilabert, el transport a demanda permet optimitzar els recorreguts i reduir la contaminació.

"Ens cal educació"

En els nou mesos de funcionament del minibus, un 80% dels usuaris han fet la reserva del servei a través de l’aplicació i la resta ho ha fet a través d’una trucada. Això demostra que la tecnologia no és el principal impediment per a la ciutadania. L’alcalde de la Vall, Lluís Amat, creu que cal educació.

Fins ara, el dia de més utilització del minibus ha estat el dilluns i el perfil d’usuari ha estat molt variat, des de joves fins a persones més grans. El transport a demanda de la Vall d’en Bas uneix set nuclis del municipi amb les Preses, Riudaura i Olot. En total són una xarxa de 40 parades i 45 quilòmetres. A través de l’aplicació mòbil ‘NEMI’, l’usuari pot reservar el trajecte de dilluns a divendres. Els bons resultats del servei també ha fet que es comenci a estudiar la seva implantació a altres zones com Beuda o Sales de Llierca.

També et pot interessar

Quan es cremarà la Garrotxa?

Aquesta és la pregunta que ens fem cada estiu amb l’augment descontrolat de temperatures, la situació actual dels boscos i la proximitat de comarques propenses a tenir incendis als seus territoris

Rentat de cara al Parc Nou

L'Ajuntament d'Olot ha aprovat la redacció d’un projecte que ha de determinar l’estat de salut de la zona per poder millorar els elements que la conformen, des de l’arbrat fins a les vies d’accés

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum