En directe
5 Minuts +
amb Joel Tallant, Neus Asin i Pere Farjas

El nou calendari de la variant d'Olot amb què treballa l'Ajuntament: inici d'obres abans de 2023

Pep Berga ho explica en una entrevista a Râdio Olot
| 13 de desembre de 2019
El nou calendari de la variant d'Olot amb què treballa l'Ajuntament: inici d'obres abans de 2023

El nou calendari de la variant amb què treballa l’Ajuntament d’Olot permetria començar les obres aquest mateix mandat. En una entrevista a Ràdio Olot, Pep Berga calcula que a l’últim trimestre de 2020 es podria començar a redactar el projecte constructiu del tram nord i adjudicar les obres de la variant olotina el 2021 o 2022. L’alcalde de la ciutat també s’ha refermat en la voluntat, si fa falta, de trencar el consens amb les Preses i la Vall d’en Bas. 

L'avinguda Sant Jordi d'Olot és ara la via més castigada per la falta de la variant (Pau Masó)


Totes les previsions del consistori olotí es fan suposant que es compliran els terminis de publicació, d’exposició pública i licitació dels informes i els projectes constructius. L’alcalde d’Olot assegura que l’Ajuntament està treballant perquè així sigui i que el consistori té marcat al calendari el dia 30 de maig de l’any que ve. És el dia que s’acaba el termini per presentar els estudis informatius i d’impacte ambiental del tram nord de la variant d’Olot.

 

Vall d'en Bas i les Preses: "Ho sento molt, tenim un problema urgent que és a casa nostra"

Si es compleix la presentació dels estudis abans del 30 de maig del 2020, Berga calcula que a la tardor de l’any que ve es podria començar a redactar el projecte executiu fins al 2021, i finalment, aquest mateix any o el 2022, iniciar les obres. L’alcalde d’Olot es mostra disposat a complir aquest calendari trencant, si fa falta, el consens amb les Preses i la Vall d’en Bas.

 

L’alcalde d’Olot també ha explicat al programa Fil Directe d’aquesta casa que el projecte executiu del tram nord de la variant costaria al voltant d’un milió d’euros. La Generalitat ja s’ha compromès de paraula amb el consistori olotí a pagar aquest milió.

 

Es calcula que el cost total de la variant d’Olot podria pujar més de 125 milions d’euros. Pel que fa al tram de la Vall d’en Bas i les Preses pujaria fins a 50 milions. S’espera que abans d’acabar l’any es publiquin els estudis que falten d’aquest tram de variant, segons han explicant fonts de Territori a Ràdio Olot.

També et pot interessar

El servei de transport a demanda de la Vall d’en Bas acaba l’estiu amb bones perspectives

Al mes d’agost, el van agafar gairebé un centenar de persones per setmana. És el doble del que l’utilitzen a altres comarques gironines com, per exemple, el Pla de l’Estany

El turisme a la Garrotxa comença a recuperar la normalitat

Aquest estiu l’ocupació ha estat del 65%, tres punts superiors respecte el 2020. La previsió per a la tardor és que els números comencin a assemblar-se als del 2019

Estàs escoltant


Volum