En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Les discrepàncies sobre la variant de les Preses amaguen dos models de país

És l’únic punt d’acord entre les diferents parts que defensen projectes oposats: dos o quatre carrils
| 1 de desembre de 2016
Les discrepàncies sobre la variant de les Preses amaguen dos models de país

És l’únic punt d’acord entre les diferents parts que defensen projectes oposats per aquesta infraestructura: una variant de dos o quatre carrils. Saber si el trànsit que passa ara pot créixer més o no és un dels punts de discrepància entre els experts i alcaldes que han participat al ‘Som Aquí’ de Ràdio Olot.

La discrepància és total entre dos sectors concrets, entre els que demanen una variant de quatre carrils i els que la volen només de dos. Els que volen una variant de dos carrils creuen que el nombre de vehicles ja no creixerà més i que es va a un escenari global on no hi haurà un creixement de la circulació de transport terrestre, com ha argumentat el coordinador del Centre per a la Sostenibilitat Territorial, Llorenç Planagumà. Planagumà no creu que se superin els 15.000 vehicles diaris que justificarien, amb criteris europeus, fer un desdoblament.

No és del mateix parer el responsable de l’àrea d’ordenació del territori de la Cambra de Comerç de Girona. Josep Santandreu creu que no hi haurà descens ja que no hi ha opcions alternatives al vehicle privat a la zona.

Són dues maneres diferents d’entendre com ha de ser el progés en un futur de la Garrotxa i l’entorn. L’alcalde de la Vall d’en Bas creu que en el fons ja hi haurà una variant de doble carril ja que la carretera de la travessera de les Preses seguirà rebent molt del trànsit intern de la Garrotxa que es desplaça per motius laborals. Lluís Amat assenyala que per exemple la gent de la Vall no agafarà la variant per anar a segons quins punts d’Olot.

Un altre tema que s’ha posat a debat al ‘Som Aquí’ de Ràdio Olot és l’impacte ambiental i la diferència entre els dos models d’infraestructures. Mentre segons el representant de la Cambra de Comerç només són tres hectàrees, l’alcalde de les Preses Pere Vila posa en valor els terrenys afectats i que cal treballar per actuar en aquest tema i tenir present la inundabilitat. A més, assenyala que un dels problemes és que 1 de cada 10 vehicles són camions i molts d’ells van cap a l’escorxador d’Olot.

Santandreu, que ha participat al debat com a representant dels empresaris, també creu que fer una variant d’un carril per banda pot acabar perjudicant l’economia garrotxina i que se’n pot acabar ressentint la competitivitat comarcal. El ‘Som Aquí’, en format de vídeo i també la versió radiofònica, el poden recuperar des del podcast de radiolot.cat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum