En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Des d'aquest juny es pot anar amb bus entre Olot i Barcelona per 7€ el trajecte

Ho permet la T10/120 que no és té un titular únic i per tant es pot compartir
| 1 de juny de 2015
Des d'aquest juny es pot anar amb bus entre Olot i Barcelona per 7€ el trajecte

Des d’avui ja es pot anar d’Olot a Barcelona per 7€ cada viatge. És el que permet la targeta T10/120. En alguns llocs on s’ha posat en marxa de Catalunya, l’increment de viatgers ha superat el 30%. La targeta no té un titular i per tant se’n pot fer un ús compartit. La connexió amb bus entre Olot i Barcelona passant per Bracons té un dèficit anual de 250.000€ que assumeix la Generalitat.

teisa-serigrafiada-publicitat-garrotxa

10 viatges per fer en 4 mesos és el que permet la T10/120, un títol que ja està operatiu a diferents llocs de Catalunya i que des d’aquest dilluns es pot  comprar tan a bord dels autocars com a les taquilles de la Teisa. En declaracions a Ràdio Olot, el secretari d’infraestructures i mobilitat del Govern català, Ricard Font, ha explicat que el trajecte actual entre Olot i Barcelona amb bus per Bracons té un cost d’entre 8 i 13€ i la targeta el deixa per 7€ sempre que es facin almenys 10 viatges en 120 dies.

A banda d’Olot, també dóna servei a Les Preses i a la Vall d’en Bas. També es pot anar d’Olot a Barcelona pel pla de l’Estany. Amb aquest trajecte se’n beneficien també Sant Joan, Montagut, Sant Jaume, Argelaguer, i Besalú. En aquest cas el preu del trajecte també és de 7€. Hi ha una altra línia que passa per la zona sud de la comarca i enllaça amb la Selva que val un euro menys que passa per Sant Feliu i Les Planes. També es comunica la Selva interior amb Barcelona igualment per 6€. La T10/120 és una aposta que Font deslliga de la T-Mobilitat que es començarà a estendre a partir de l’any que ve i que ha de premiar als usuaris més habituals.

La línia de bus entre Olot i Barcelona és deficitària

Font ha explicat que en d’altres llocs on hi ha aquest servei, el nombre d’usuaris ha crescut de manera considerable. Ja està activa al Pirineu lleidatà i a les Terres de l’Ebre. Malgrat que esperen que això pugui augmentar el nombre d’usuaris, la línia que uneix Olot amb Barcelona amb transport públic és deficitària. Font xifra aquest dèficit entorn als 250.000€ anuals.

La T10/120 que ja es pot comprar des d’avui és multipersonal. És a dir, que es pot compartir ja que no cal que la persona que l’adquireixi sigui la que la faci tots els viatges.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum