En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Bracons ja s'ha convertit en la principal porta d'accés a la Garrotxa

4 de cada 5 cotxes que arriben o marxen ho fan a través d’aquesta part de l’Eix Vic-Olot
| 23 de febrer de 2016
Bracons ja s'ha convertit en la principal porta d'accés a la Garrotxa

Segons càlculs del Departament de Territori i Sostenibilitat, 4 de cada 5 cotxes que arriben o marxen ho fan a través d’aquesta part de l’Eix Vic-Olot. Les variants pendents continuen sent inassolibles econòmicament mentre l’acord en el territori segueix sent impossible.

bracons17

Bracons ha passat de no existir a ser la principal porta de la comarca en menys de deu anys. Segons càlculs de la Direcció de Carreteres de la Generalitat, ara mateix concentra entre el 80% i el 85% del trànsit que arriba a la comarca. I tot amb un projecte de l’Eix Vic Olot inacabat ja que hauria d’enllaçar amb l’Autovia A26 que va fins a Girona o Figueres. La crisi, la falta de recursos i el risc d’una infraestructura d’aquesta magnitud enmig d’un Parc Natural centren encara a hores d’ara el debat. Per exemple, des del Centre per a la Sostenibilitat Territorial Llorenç Planagumà, admet la necessitat d’una variant que té Olot però no creu que s’hagi de fer de doble carril i reclama que els projectes grans no es trossegin.

Una postura que per exemple no comparteixen des de la Cambra de Comerç de Girona. El responsable de l’àrea d’ordenació del territori, Josep Santandreu, ha explicat que el seu posicionament és que es faci la variant quan abans millor i alerta que si no es fes doble carril hi haurà problemes de col·lapse a les hores punta pels vehicles lents.

Molt trànsit és intern

La gran majoria de cotxes que venen a la Garrotxa ja ho fan per Bracons, però el trànsit diari és intracomarcal. És a dir: desplaçaments dins de la comarca. Ho diu un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya que ha conclòs que aquesta xifra de desplaçaments diaris dins de la comarca és d’entorn al 80%. Per això, el Centre per a la Sostenibilitat Territorial creu que el que cal és potenciar el transport públic per evitar el vehicle privat ja que sense això no seria possible reduir el trànsit a llocs com l’avinguda Sant Jordi.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum