En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

"Bancs" de queixes

Creix un 32% el nombre d'atesos a l'Oficina de Consum de la Garrotxa, en gran part pels problemes com les preferents o les clàusules sòl dels bancs.
| 27 de gener de 2014

Els problemes amb els bancs ja són la tercera causa de queixa a l’Oficina de Consum de la Garrotxa. Preferents, deute subordinat i les clàusules sòl són ja un dels principals motius de reclamació i que han disparat el nombre d’atesos.

Presentació de la Memòria del Consum (Jordi Altesa)

JORDI ALTESA | L’any passat l’Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre a quasi 3.000 persones, un 32% més que un any enrere. Aquest increment està propulsat pels serveis financers en general i les preferents en particular. No desbanca als clàssics, com la telefonia, que genera encara 1 de cada 2 reclamacions seguit dels subministraments que representen un 15%. El sector bancari ha patit un increment exponencial en les queixes aquests anys. El 2011 a tot Catalunya només es va registrar una queixa. El director de l’Agència de Consum de la Generalitat, Alfons Conesa, considera que tots els preferentistes ja han sortit i que el que ara poden quedar són els que van reconvertir el seu producte en accions. Des de l’Oficina del Consum de la Garrotxa destaquen que el 58% dels casos que resolen són a favor del consumidor, un èxit que és quasi total en temes de telefonia. En aquest cas, amb dades a nivell català, es resol a favor del client en un 90-95% de les reclamacions. La interpretació que es fa és que molts d’aquests problemes es podrien solucionar si les companyies milloressin la qualitat de l’atenció que ofereixen.

 

LES PREFERENTS, AL CENTRE

Però l’estrella des de finals del 2012 fins a principis del 2013, segueixen sent les preferents. 224 garrotxins han sol·licitat l’arbitratge per aquests productes comprats exclusivament a Catalunya Caixa. D’aquests, 92 ho han fet a l’Oficina de Consum de la Garrotxa per valor de quasi 1,5M€. L’import tornat és inferior a la meitat perquè hi ha temes pendents de resolució. Tot plegat genera una sensació d’indefensió i que el consumidor en general tingui problemes per defensar-se.

D’altra banda, el 2013 es va tancar amb l’adhesió de 4 nous establiments a la Junta Arbitral de Consum. D’aquesta manera, la Garrotxa segueix sent la primera comarca de Girona i la quarta de Catalunya amb nombre d’empreses adherides.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Gairebé tots els desperfectes provocats pels temporals dels últims anys a la Garrotxa estan solucionats

Ho ha explicat el president del Consell Comarcal, Santi Reixach en declaracions a Ràdio Olot i a Olot Televisió

Aquests dies es pot veure a Riudaura un pessebre fet de ganxet

L'han elaborat diverses dones del poble que formen el Grup de la Mitja Tarda

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum