En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Alerta des de diferents sectors per la creixent desigualtat a les escoles d’Olot

Això es nota amb nens que, per exemple, es queden sense sortides o colònies perquè els seus pares no hi poden fer front
| 29 de març de 2017
Alerta des de diferents sectors per la creixent desigualtat a les escoles d’Olot

Alumnes i pares ho han traslladat al Consell Escolar Municipal. Això es nota amb nens que, per exemple, es queden sense sortides o colònies perquè els seus pares no hi poden fer front. Partits com Olot En Comú demanen al govern municipal que faci un “replantejament absolut de les taxes que es paguen”.


Pares per activitats extraescolars, alumnes per desplaçaments i reforços... Són dues de les veus que es van sentir en el passat Consell Escolar Municipal d’Olot denunciant una creixent desigualtat als centres de la qual també van alertar els propis mestres. Així ho ha afirmat a Ràdio Olot el portaveu d’Olot en Comú a l’Ajuntament d’Olot, Xavier Garcia. La preocupació que mostraven és que aspectes com la falta de suport en reforç o passar temps de lleure amb els companys els aïlla socialment i els en pot reduir el rendiment escolar i les oportunitats de futur. Garcia ha ressaltat algun dels temes que es van comentar en el darrer Consell Escolar Municipal.

El Consell Escolar Municipal d’Olot és un organisme consultiu que reflecteix la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa de la ciutat que s’organitza també en comissions segons les diferents franges educatives. El diagnòstic que fa Garcia d’aquesta situació és que la precarietat que ha portat la crisi no marxarà i que perdurarà. Per aquest motiu, demana al consistori olotí un “replantejament absolut de les taxes que es paguen”. Cal recordar que els comuns són un dels partits que han abanderat a la ciutat la reivindicació per l’aplicació de la tarificació social, que ha de permetre que el cost que es paga pels serveis no sigui universal i s’apliqui en funció de la renda de cadascú. Un fet que ja s’aplica a altres llocs a llars d’infants i escoles entre d’altres.

En el global català, fa un any i mig la Fundació Bofill va presentar un informe que assenyalava que el nivell social i econòmic de l’alumnat condicionava un 23% més els resultats educatius el 2012 que el 2003 en els resultats educatius. També assenyalava que, en el cas de les matemàtiques, el risc de baixa puntuació era cinc vegades més alt entre els alumnes de nivell socioeconòmic baix.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum