En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Els alcaldes no es posen d'acord en el projecte de lectors de matrícules

Ràdio Olot ha parlat amb tres alcaldes de municipis que fan frontera amb altres comarques
| 9 d'octubre de 2016
Els alcaldes no es posen d'acord en el projecte de lectors de matrícules

Disparitat d’opinions dels alcaldes sobre les càmeres de vigilància que han de llegir les matrícules de tots els cotxes que entren a la Garrotxa. Una mesura de seguretat que alguns veuen molt bé, d’altres gens i un tercer grup demana estudiar altres mecanismes com ampliar la plantilla dels Mossos d’Esquadra. Ràdio Olot ha parlat amb tres alcaldes de municipis que fan frontera amb altres comarques.

 bracons16

Per orografia, la Garrotxa és fàcilment convertible en una ratera en cas que hi hagi un problema de seguretat. En total, hi ha 14 carreteres que permeten sortir de la comarca però a efectes pràctics són cinc les que faria falta controlar en cas que algú es volgués escapar. Per això, fa uns mesos que el Consell Comarcal de la Garrotxa està estudiant implantar a totes les entrades de la comarca un lector de matrícules per tenir un inventari de quins cotxes hi havia a la comarca en un moment determinat. Això ja funciona a nivells de nuclis urbans o a barris en concret però ara des del Consell d’Alcaldes s’estudia si es pot aplicar a tot el territori. Ja han tingut reunions amb responsables de l’empresa que ha de presentar encara quant costaria el pressupost.

Sant Aniol, a favor

Tot i això, hi ha disparitat d’opinions sobre l’efectivitat entre els representants municipals. Ràdio Olot ha demanat l’opinió al respecte a tres alcaldes, tots amb una carretera que fa frontera amb una comarca limítrof. Pensen ben diferent sobre la necessitat i l’oportunitat de posar aquests lectors. Un dels que sí que ho veu clar és l’alcalde de Sant Aniol de Finestres, Francesc Oliveras.

Mieres, en contra

En canvi, des de Mieres no es mostren partidaris d’aquest projecte de lectors de matrícules a les carreteres. Segons el seu alcalde, l’únic que s’aconseguiria és traslladar la delinqüència a altres llocs. Enric Domènech aposta per fer feines a més llarg termini des del Consorci d’Acció Social per evitar que la gent infringeixi la llei.

En Bas vol més Mossos 

En una via a mig camí, s’hi situen alcaldes com el de la Vall d’en Bas. Lluís Amat admet que recelen d’aquesta iniciativa i tenen dubtes especialment referent als costos i considera que potser el que s’hauria de fer és ampliar la plantilla de mossos desplegats a la comarca que són entorn a una trentena.

Quantes carreteres hi ha per sortir? 

La C-37, el túnel de Bracons, és una de les grans portes d’accés a la comarca juntament amb la C-66 que va cap al Pla de l’Estany des de Sant Ferriol. Tot i això queden encara dotze vies més per sortir. Estem parlant de la carretera que va de Joanetes cap a Sant Andreu de la Vola a Osona, la carretera a Ripoll per Vallfogona, Sant Joan de les Abadesses o la Vall de Bianya. Hi ha també la C-153a per Sant Pau de Segúries, una carretera de l’Alta Garrotxa que uneix Camprodon amb Montagut i una altra de Beuda cap a Sant Martí Sesserres. Segueix la Nacional 260 a Maià de Montcal, la Gi-524 a Mieres, la GI-531 a Sant Esteve de Llémena, la C-63 de les Planes a Amer i la C-153 de Sant Feliu a Rupit.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum