En directe
L'Olot, a Ràdio Olot
amb David Planella

Acció Climàtica donarà llum verda a la proposta d’1+1 per a la variant d’Olot

Segons ha explicat la secretària de Medi Ambient a Ràdio Olot, tot el recorregut (inclòs el túnel de la Pinya) seria 1+1 i no es preveu “que hi hagi problemes” a l’hora de fer el tràmit ambiental
Pau Masó | 19 de gener de 2022
Acció Climàtica donarà llum verda a la proposta d’1+1 per a la variant d’Olot

Zona de l'Hostal del Sol, per on ha de passar un dels trams de la variant d'Olot (Ràdio Olot)


El projecte definitiu de Territori per a la variant d’Olot va arribar a la taula d’Acció Climàtica a finals del passat mes de desembre. Ara, el Departament de Teresa Jordà ha d’analitzar mediambientalment la proposta d’1+1 per donar-li el vistiplau. Aquesta anàlisi es farà des de l’oficina dels serveis territorials de Girona i no s’hi esperen entrebancs. Així ho ha confirmat la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat del Departament d’Acció Climàtica, l’olotina Anna Barnadas, en declaracions a Ràdio Olot.

Segons les paraules de Barnadas, el projecte de la variant d’Olot podria arribar a un punt on no ha arribat mai aquest 2022. Es calcula que l’anàlisi ambiental pot allargar-se sis mesos i, per tant, no es presentaria fins al mes de juny. Si tot va com ha d’anar, Acció Climàtica tornaria el projecte a Territori perquè a partir de l’estiu o la tardor d’aquest any ja es pogués encarregar el projecte executiu, el pas final abans de les obres.

El túnel de Sant Valentí de la Pinya, també 1+1

Una de les característiques que destaquen en el projecte final que Territori ha entregat a Acció Climàtica és el canvi de carrils que tindria el túnel de la Pinya. Fins ara, sempre s’havia parlat d’un túnel de doble carril, fins i tot en el projecte executiu d’aquest tram fet el 2014. La nova proposta que territori va fer l’estiu passat i que ha enviat a Acció Climàtica contempla només un carril per banda per aquest sector de la variant.

Anna Barnadas, secretària de Medi Ambient, als estudis de Ràdio Olot (Pau Masó)

"La dimensió de l'1+1 és compatible amb els valors naturals del territori"

D’aquesta manera, tot el traçat de les variants d’Olot a les Preses (de Bracons a l’A-26) seria d’1+1. Per Barnadas, aquesta dimensió és compatible amb la preservació dels valors naturals del territori. La secretària de Medi Ambient creu que el canvi de mobilitat a la comarca “és possible”, però que ara mateix hi ha un problema greu a les Preses i a l’avinguda Sant Jordi. Per això, envia aquest missatge als sectors que reclamen no fer la variant.

Amb les intencions del Departament d’Acció Climàtica, el projecte de la variant d’Olot podria arribar a tenir la declaració d’impacte ambiental i la resposta de les al·legacions aquest estiu. Això podria engegar la contractació del projecte executiu aquest mateix 2022, per poder-lo redactar durant el 2023. En principi, no s’esperen més processos d’al·legacions.

També et pot interessar

Les Planes d’Hostoles controlarà el nivell de CO2 a instal·lacions municipals

Ho farà a través de sensors que mesuraran el diòxid de carboni a l’escola i al centre cívic

El transport a demanda de la Vall d’en Bas es consolida

En total l’han utilitzat més de 3.600 persones, el que representen vint usuaris diaris. Això ha permès reduir a la meitat els quilòmetres d’expedició i la contaminació que tindria el servei si fos una línia convencional

Estàs escoltant


Volum