En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

40 anys de la cooperativa La Fageda amb grans reptes de futur

L'entitat busca la manera d'atendre les noves necessitats de les persones amb discapacitat i aposta per una producció cada cop més sostenible
ACN | 4 de juliol de 2022
40 anys de la cooperativa La Fageda amb grans reptes de futur

La Cooperativa la Fageda arriba al seu quarantè aniversari amb la mirada posada en atendre les noves necessitats de les persones amb discapacitat i en buscar envasos més sostenibles pels seus productes. La companyia amb seu a Santa Pau ha produït 92 milions de iogurts i postres en aquestes quatre dècades. Tant la marca com el projecte liderat per Cristóbal Colón són una referència a tot el país.

Ara fa quatre dècades, el psicòleg Cristóbal Colón plantava la llavor del què és avui La Fageda. La seva imatge més icònica són els iogurts i postres làctics a les neveres dels supermercats. Però la seva raó de ser és el projecte social que la vertebra: l'atenció a les persones amb discapacitat i en risc d'exclusió social. La fundació La Fageda, amb seu a Santa Pau, compleix 40 anys convertida en model de referència. Sota el seu paraigües hi ha avui 487 persones, de les quals 304 formen part de col·lectius vulnerables. Els seus perfils cada cop són més diversos. Per això, atendre'n les noves necessitats i apostar per la sostenibilitat en l’àmbit empresarial són els principals reptes de La Fageda. Sílvia Domènech és la directora general adjunta de La Fageda.

L’ecosistema social de La Fageda ha crescut aquest any amb l'Escola de Noves Oportunitats que ja atén uns vuitanta joves.

El model de La Fageda és un cas d'èxit que ha traspassat fronteres, perquè fins i tot s'estudia a universitats i centres de negoci de l'estranger. Hi han contribuït també el boca-orella, les 40.000 visites anuals que rep la finca del Mas Els Casals de Santa Pau i la popularitat del seu producte estrella: els iogurts, que ara afronta nous reptes i formats.

Sobretot, els productes de La Fageda es troben als lineals de botigues i supermercats (tot i que un 20% es destinen a hostaleria, en gran part a la restauració col·lectiva). El seu mercat natural és Catalunya, si bé també estan penetrant a les illes Balears i a Andorra.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum