En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

10 anys de Bracons: les conseqüències negatives

L'excés de trànsit, els vehicles pesants, la capitalitat o l'augment de la delinqüència, són alguns dels costats foscos de Bracons
| 2 d'abril de 2019
10 anys de Bracons: les conseqüències negatives

Bracons també té els seus punts foscos. L’excés de trànsit del vial Sant Jordi i les Preses és la principal conseqüència negativa de l’obertura dels túnels. Durant l’última dècada també s’han saturat puntualment alguns espais naturals i el crim organitzat ha tingut més facilitats per entrar a la Garrotxa. També s’assenyala que Olot ha perdut pes com a capital a favor de Vic.

Imatge del viaducte de Bracons a la Vall d'en Bas (David Planella)


Durant la setmana d’anàlisi de Ràdio Olot hem explicat les oportunitats que ha generat Bracons deu anys després de la seva obertura. Però a vegades no tot és llum al final del túnel. Durant l’última dècada també s’han palpat les conseqüències negatives de la inauguració de la infraestructura. El politòleg garrotxí, Xevi Casadamont, en posa algunes sobre la taula.

El trànsit

La mobilitat, sense dubte, ha estat el costat més fosc de Bracons. La falta de les variants d’Olot i les Preses que havien de completar l’eix Vic-Olot ha suposat que el trànsit a aquestes dues localitats s’hagi convertit en un greu problema. A les Preses han de patir el pas diari de milers de vehicles que surten i entren de Bracons. I a Olot, als veïns del vial Sant Jordi se’ls ha acabat la paciència. Una de les afectades és la Margarida.

El pas de vehicles pesants és constant al Vial Sant Jordi (Ràdio Olot)


El porc

Un dels grans problemes de trànsit que pateix Olot i les Preses són els camions, sobretot del sector càrnic. L’obertura estratègica l’any 2013 del nou escorxador de la Garrotxa fa que es multipliqui el transport d’animals pel mig de les dues localitats. Segons Raül Valls, fundador del moviment Salvem les Valls, aquest sector no aporta res positiu.

Bracons sobre la plana de la Vall d'en Bas (ACN)


La capitalitat

A part de la mobilitat, Bracons també ha suposat una porta d’entrada per a visitants. L’arribada de turistes ha dinamitzat sectors com el comerç o el turisme, però també ha suposat una hiperfreqüentació, en certs moments de l’any, d’espais com la Fageda. Valls també s’atreveix a parlar de pèrdua de capitalitat. Segons el que va ser portaveu de Salvem les Valls, calia que la comarca “tingués el màxim de serveis possibles”.

La delinqüència

Pel que per alguns Bracons ha suposat una porta de sortida, per altres ha estat una porta d’entrada. Parlem de grups criminalitzats. El sotsinspector dels Mossos d’Esquadra a la Garrotxa, Blai Ortiz, reconeixia als micròfons de Ràdio Olot que l’obertura de les comunicacions ha facilitat l’entrada i sortida de delinqüents.

 

Delinqüència, trànsit i saturació d’espais naturals. Són algunes de les ombres de Bracons deu anys després de la seva obertura. Unes conseqüències que des del territori s’ha intentat rebaixar-ne l’impacte Malgrat això, segueixen persistint després d’una dècada.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum