En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Un milió i mig d'euros separen la Ruta del Ferro i la del Carrilet perquè tothom les pugui fer amb seguretat

Ara ja és factible anar de Ripoll a Sant Feliu de Guíxols però hi ha trams amb molt pendent i compartit amb cotxes
| 13 d'octubre de 2016
Un milió i mig d'euros separen la Ruta del Ferro i la del Carrilet perquè tothom les pugui fer amb seguretat

A hores d’ara ja és factible anar de Ripoll a Sant Feliu de Guíxols però hi ha trams amb molt pendent i compartit amb cotxes entre el Ripollès i la Garrotxa. Ara, els ajuntaments de Sant Joan de les Abadesses i de la Vall de Bianya han presentat un projecte per unir les dues rutes amb seguretat i esperen rebre diners per a fer-ho possible.

 ruta-carrilet

Un tram de la ruta del Carrilet (bicicarril.com)

Les dues rutes segueixen antics traçats de línies de tren i a hores d’ara, tot i que es pot fer, el trajecte entre Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya va per la collada de Santiagosa però no és apte per a tots els públics per temes de desnivell i seguretat. Els ajuntaments fa temps que treballen amb una alternativa de traçat que esquiva les pendents recuperant els antics camins públics que hi havia, com ha explicat des de la vessant garrotxina l’alcalde Santi Reixach.

Pendents de més diners

Reixach espera poder obtenir 1,5M€ dels plans europeus Feder que hauria de permetre aquest projecte que travessaria gairebé de punta a punta la demarcació. Una línia de tren purament gironina de la qual hi va haver diferents projectes a finals del segle XIX. De fet, se’n va projectar una que havia d’unir Sant Joan de les Abadesses amb Roses que mai va tirar endavant. En declaracions a Ràdio Olot, Reixach ressalta que el traçat per Bianya és un dels més espectaculars que té la pròpia Vall. Si el Pla Feder hi dóna la subvenció, assumiria la meitat dels 1,5M€.

Diferents propostes

El projecte ja està acabat i a punt perfeccionant diferents trams i s’espera a veure per la resta si Diputació de Girona i altres administracions s’hi impliquen. La Via Verda ja arriba ara a l’Hostalnou de Bianya i des d’allà, en el primer projecte, havia d’anar cap a Sant Pere Despuig i el Molí d’en Solà fins a Sant Joan de les Abadesses per Santa Llúcia. El traçat nou planteja fer-los passar pel túnel de Collabós, enllaçar per les valls de Sant Ponç, la del Farró i Sant Pere fins a l’Hostalnou.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum