En directe
Tercer Temps
amb David Planella

La Garrotxa intenta resoldre el trencaclosques del transport públic

El problema és que hi ha poques rutes perquè la gent no les fa servir i la gent no les fa servir perquè hi ha poques rutes
| 15 de desembre de 2015
La Garrotxa intenta resoldre el trencaclosques del transport públic

La Garrotxa continua buscant com encaixar tenir una xarxa de transport públic amb la baixa demanda habitual. Apostar per serveis a demanda o un bus per portar i tornar els joves quan surten de festa són algunes de les propostes que hi ha per resoldre un trencaclosques complicat. D'una banda és un servei pagat a mitges amb una Generalitat que, a sobre, té problemes per a assumir-ho. Les aportacions al Pla de Viatgers de l’any que ve del Consell Comarcal es redueixen quasi  la meitat.

Estació d'autobusos a Olot
Estació d'autobusos a Olot 

 


És el peix que es mossega la cua: com que hi ha poca oferta la gent fa servir el vehicle privat i com que la gent fa servir vehicle privat, no creix la oferta perquè no hi ha demanda. En aquest cercle es troba a hores d’ara el transport públic intern a dins de la Garrotxa. Les línies que connecten amb Girona i Barcelona tenen una certa regularitat i ja s’ha demanat a la Generalitat que ho millori. A hores d’ara els serveis que hi haurà l’any que ve s’estan reconfigurant amb la baixa freqüència i també per evitar que el forat de deute amb la Generalitat vagi creixent. En aquest sentit, l’aportació que fa el Consell Comarcal de la Garrotxa al pla de viatgers baixa dels 230.000€ a poc més de 120.000€. El conseller comarcal d’infraestructures i mobilitat, Joan Gainza, assenyala que preveuen 5.000€ per altres serveis.

Les línies internes que reben aquesta ajuda del Pla de Transport de Viatgers de la Garrotxa són el servei Riudaura-Olot, Batet-Olot, Politger-Tortellà-Montagut i el Santa Pau-Olot. També hi ha servei a demanda entre Oix i la capital de la comarca. Pel què fa als 5.000€ que queden pendents, el president del Consell Comarcal, Joan Espona, apunta que es podrien dedicar a fer serveis de bus perquè els joves vagin a les festes de poble sense haver de conduir o a un servei que fos regular i amb un mínim de demanda.

A demanda,

Des de l’oposició la CUP entén que cal fer un debat a fons sobre el transport públic comarcal i demana també estudiar altres possibilitats com compartir vehicles, tal i com ha apuntat la portaveu comarcal Sílvia Pagès.

I el PSC es mostra partidari d’impulsar el transport públic però admet que hi ha busos que van buits o pràcticament buits i demana que s’impulsi la via del transport a demanda. El seu portaveu comarcal és Josep Guix.

El transport públic és un dels cavalls de batalla pendents de la comarca. La connexió amb l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant un bitllet comprat a la Garrotxa que permetés fer tot el recorregut, inclòs el Metro, és una de les peticions. Millorar les connexions amb l’Hospital d’Olot i fins i tot amb la Vall de Camprodon han estat algunes de les darreres peticions presentades a la Generalitat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum