En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

La Garrotxa factura més de dos milions d'euros cada dia a l'estranger

Un 20% de les que es fan a la demarcació de Girona són d'una empresa de la comarca
| 1 de juliol de 2015
La Garrotxa factura més de dos milions d'euros cada dia a l'estranger

Un 20% de les que es fan a la demarcació de Girona són d'una empresa de la comarca. És la segona que més ven a l’estranger i triplica la mitjana provincial de certificats d’origen. Les empreses cada cop venen més a fora que al mercat nacional i això es nota en determinats productes. Per exemple, les ‘Tapes al minut’ d’Embotits Espuña es venen en més d’un 90% a l’estranger.

espuña

El 2014 es van demanar 2.308 certificats d’origen a la demarcació, un 5,2% més que l’any anterior. El certificat d’origen és necessari per a vendre a països de fora de la Unió Europea. Vist amb perspectiva geogràfica, això suposa ocupar el segon lloc en el pòdium exportador de la demarcació. Un de cada tres productes van cap a Àsia, seguit de prop per Àfrica i Amèrica. La resta de països europeus suposen un 6,8% i finament Oceania no arriba al 2%.

Segons l’Observatori Econòmic de la Garrotxa, el 2014 les exportacions van suposar 865,7M€. I la situació sembla estar lluny de tocar sostre. Per exemple, Espuña ha posat la primera pedra de l’expansió als Estats Units amb l’adquisició d’una part de els accions de Pata Negra Jan, una petita empresa a hores d’ara que no factura ni mig milió d’euros. La directora de màrqueting d’Espuña, Neus Quintana, ha explicat a Ràdio Olot que aquest és un primer pas de la companyia per a seguir creixent.

Dels quasi 70M€ que Espuña va facturar, un 51% van ser de vendes a l’estranger. Quintana admet que la tendència s’ha accentuat amb la crisi quan les vendes al mercat nacional s’han reduït per la baixada del consum. Hi ha productes com per exemple les Tapes al minut, plats precuinats que només cal escalfar al microones que es venen majoritàriament a l’estranger: un 90%. Ara l’objectiu passa per ampliar la gamma d’oferta i per això és clau la planta adquirida a la Pobal de Llilet, al Berguedà.

Per a empreses alimentàries hi ha mercats internacionals on entrar-hi suposa un valor afegit com és el cas del Japó i la Corea. Són dues economies especialment estrictes en controls de qualitat i seguretat alimentària. A banda de destacar per ser de les que més exporta, també destaca per ser de les que més varietat de productes envia fora: un total de 17 tipologies diferents.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum