En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Per un corredor biològic

El traçat de la Nacional-260 que Foment planteja a la Garrotxa passa per un espai considerat corredor biològic. 
| 30 de desembre de 2014
Per un corredor biològic

El traçat de la Nacional-260 que Foment planteja a la Garrotxa passa per un espai considerat corredor biològic. Així ho ha explicat l’alcalde de la Vall de Bianya, municipi pel que passa una part important dels nous 22km que ha traçat el ministeri. El projecte està valorat amb més de 140M€.

El projecte contempla desdoblar aquest tram (Jordi Altesa)

En concret, el projecte és un nou traçat que va entre el final de l’autovia A26 a Olot i fins a la sortida del túnel Collabós, al Ripollès. Un projecte que el BOE publica i que inclou la peça necessària per evitar que el trànsit de Bracons vagi pel centre d’Olot. Fomento però sempre ha entès aquesta connexió com una part del què queda per desenvolupar de l’Eix Pirinenc. Des del territori diuen que el projecte no és tan agressiu com s’esperaven però sí que hi ha una part de traçat que passa per un corredor biològic.

Des d’Olot les intencions passen per desencallar ja el tram de la variant de la ciutat el més aviat possible i deixar la resta per més endavant. Segons els seus càlculs, en aquest espai hi transitarien 20.000 vehicles diaris mentre que a la resta no passarien dels 3.000. Santi Reixach també ha explicat a Ràdio Olot que presentaran al·legacions perquè afecta a les terres més fèrtils de la Vall.

El tram que preocupa més a hores d’ara a l’Ajuntament de la Vall de Bianya és la sortida des de Llocalou d’aquesta carretera i fins a la seu del Centre de Conservació de Carreteres, tram on ja ha anunciat que presentaran al·legacions.

El Ministerio ara ha tret a informació pública l’estudi informatiu d’aquest nou traçat que contempla tres trams diferenciats. Per una banda, hi ha la variant d’Olot, que anirà entre Olot Nord i Olot Oest i comunicarà amb la carretera que ha de fer la Generalitat. Després, hi ha el tram A, que va des del nord d’Olot i fins al punt quilomètric 92 de la Nacional 260. Finalment, el tram B és el que cobreix els 10 quilòmetres restants fins a la connexió amb la carretera C-38, la que uneix Sant Joan de les Abadesses i Molló, al Ripollès.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant


Volum