Segons els aparells de control, només entre un 0,1% i un 5% dels cotxes que circulen per Olot superen de llarg el límit permès.
| 6 de febrer de 2014
Els sistemes de control de la velocitat que hi ha instal·lats a Olot continuen detectant encara un percentatge de conductors que van molt per sobre dels 50km/h. Són una ínfima minoria, però són els que estan darrera l’alarma i molts dels sinistres que es produeixen.
El canvi de marxa, activitat de conscienciació viària pensada per alumnes de secundària.
JORDI ALTESA | El radar que va voltant per la ciutat i l’aparell que mesura la velocitat en diferents trams d’Olot demostren que la gran majoria dels conductors, circulen per sota del permès: els 50km/h. En general, en els diferents controls el nombre de persones que compleixen els límits són entre un 80% i un 90%. Els que van entre 51 i 65km/h estan entre el 8% i l’11%. Els que passen d’aquesta velocitat, segons el lloc són uns percentatges dels conductors que van entre el 0,1% fins al 5%. Aquest màxim s’ha registrat a llocs com l’Avinguda dels Països Catalans. Aquest grup està al darrere de molts dels accidents i també de la sensació de perill que crea entra la ciutadania. És el que demostren les dades i és també la conclusió de l’Ajuntament d’Olot després d’analitzar informació de l’aparell “Viasys”. Aquest, que no posa multes, va canviant de lloc i ara es troba a l’avinguda Brasil. El que demostra és que la gent sí que redueix la velocitat un cop se l’informa de que es passa del límit. L’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, ha demanat seny al volant i recorda les conseqüències de no fer-ho, que van més enllà de les econòmiques.
L’excés de velocitat és més evident a zones fora del centre, com en les avingudes Gaudí o dels Països Catalans. El radar o el Viasys ja s’instal·len moltes vegades a altres llocs per petició dels veïns que avisen de cotxes que van més ràpid del permès. Una situació que segons l’alcalde acaba sent “bipolar” entre els veïns que volen menys velocitat i les queixes dels que reben les multes.
De moment, Corominas descarta instal·lar sistemes com les bandes sonores i rugoses a més punts de la ciutat que obliguen el conductor a reduir la velocitat. Les multes tampoc considera que siguin la solució definitiva, tot i que s’estigui demostrant com la més efectiva. La manera de pacificar la circulació passa per una millor educació en general, i en concret, la de caràcter viari.
El 18 de febrer es farà a Olot un nou Roadshow, un espectacle d’educació viària pensat sobretot per a alumnes de secundària. En aquesta hi participaran també efectius policials, bombers i personal sanitari on s’explicaran experiències reals.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!