En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Alerta per falses compres des del mòbil

Des de l’Oficina de Consum de la Garrotxa han començat a arribar queixes de gent que a la factura els carreguen falses compres fetes amb el mòbil.
| 20 de març de 2013
Alerta per falses compres des del mòbil

Alerta per un nou tipus de picaresca amb els telèfons mòbils. Des de l’Oficina de Consum de la Garrotxa han començat a arribar queixes de gent que a la factura els carreguen falses compres fetes a través del mòbil. La telefonia mòbil i les participacions preferents fan seguir creixent les reclamacions dels consumidors.

Les participacions preferents han estat un dels temes estrelles d'aquest 2012 (lainformacion.com)

JORDI ALTESA | El concepte que apareix a la factura és la de “proveïdors de serveis”. Les empreses telefòniques el difonen com un mecanisme per comprar a través dels telèfons mòbils només descarregant una aplicació. El que es troben moltes persones és que a la factura els carreguen unes compres que no han fet amb diferents imports. Algunes de les denúncies que han arribat inclouen quantitats que van des dels 4€ fins als 24€ però n’hi ha de superiors. El temor de les oficines de consum és que les operadores aprofitin el factor novetat per guanyar diners de manera fàcil, tal i com va passar en l’inici dels SMS Premium. De fet, les dues pràctiques existeixen com a tals i estan contemplades però se n’estaria fent un ús excessiu. Segons ha explicat Anna Beltran, directora de l'Oficina de Consum de la Garrotxa, quan es posen en contacte amb l’operadora per saber els càrrecs de “proveïdors de serveis” que apareixen a la factura dels afectats els dirigeixen a una pàgina web que fins ara no han aconseguit obrir. Temen que aquesta sigui una pràctica més habitual de les companyies i s’enredi a més gent.

Això suposaria que la telefonia mòbil continués sent la que genera més queixes dels consumidors. Un liderat que aquest 2012 ha compartit amb les participacions preferents. Aquest producte que es venia com dipòsits a termini fix quan en realitat eren productes d’alt risc financer han afectat a un mínim de 400 persones. Moltes de les queixes que es reben a l’Oficina de Consum venen motivades per les visites de comercials que es presenten a les cases i amb la premissa d’informar acaben venent productes o canviant a l’usuari de companyia de serveis. En aquest sentit Beltran recorda que sempre hi ha 7 dies de marge per poder rescindir un contracte que s’hagi firmat en aquestes condicions.

L’any passat l’Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre un 2% més de persones fins arribar a les 2.255. En 10 anys aquesta xifra s’ha multiplicat per 5. L’oficina ha estrenat instal·lacions a la planta baixa del Consell Comarcal de la Garrotxa i també una nova xarxa d’avisos en cadena a tota la comarca que ha implicat la formació de diferents tècnics dels ajuntaments que quan detecten alguna estafa passen l’avís a la resta de pobles. Els revisors del gas que cobren factures molt elevades i les vendes d’aparells per a la salut són els principals casos que es donen a la comarca.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Gairebé tots els desperfectes provocats pels temporals dels últims anys a la Garrotxa estan solucionats

Ho ha explicat el president del Consell Comarcal, Santi Reixach en declaracions a Ràdio Olot i a Olot Televisió

Aquests dies es pot veure a Riudaura un pessebre fet de ganxet

L'han elaborat diverses dones del poble que formen el Grup de la Mitja Tarda

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum