En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Olot estudia la creació d’una Oficina de Tràmits

Seria un servei públic per facilitar tràmits bancaris, administratius o en línia
Pau Masó | 29 de desembre de 2021
Olot estudia la creació d’una Oficina de Tràmits

L'edifici de Can Joanetes, on hi ha l'Ajuntament d'Olot (Pau Masó)


La digitalització de molts tràmits o la desaparició, per exemple, d’entitats bancàries, ha dificultat a una part de la ciutadania la tramitació de documents o procediments bàsics que abans es podien fer presencialment i ara, després de la pandèmia, han passat a ser només en línia. Principalment, el col·lectiu més perjudicat ha estat la gent gran, que sense una formació digital s’ha vist desemparada. Per això, des de l’àrea d’Acció Social de l’Ajuntament d’Olot diuen que s’està estudiant l’obertura d’una “oficina de tràmits”. En parla la regidora Imma Muñoz.

L’oficina de tràmits serviria, sobretot, per a les persones sense coneixements digitals o que no tenen un ordinador o connexió a casa per desenvolupar aquests tràmits. De moment, diferents entitats socials de la comarca han creat una “taula digital” per coordinar recursos i copsar necessitats. En parla el president de Càritas Garrotxa, Carles Oller.

Des de Càritas asseguren que es troben amb usuaris que els demanen tramitar documents administratius o fer tràmits en línia que l’entitat no contempla. Per lluitar contra la bretxa digital que pateixen col·lectius com el de la gent gran, Creu Roja Garrotxa i el Consell Comarcal han engegat diferents formacions a municipis de la comarca per tractar eines com el whatsapp, el correu electrònic o aplicacions bancàries.

Comparteix a: 

També et pot interessar

Primer habitatge cooperatiu de la Garrotxa

És el Turrós, a Argelaguer, i ja hi viuen nou persones adultes i un nadó

Setmana de donació de sang a Olot

Des d’aquest dilluns fins diumenge a la tarda, el Banc de Sang i Teixits organitza una campanya de donació especialment necessària

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum