Només un de cada deu vehicles que circula per la zona d’Olot és de pas
La resta, el 90% de la circulació, és mobilitat interna o vehicles que arriben o se’n van de la ciutat
| 18 de gener de 2021
Les dades recollides a l’estudi de trànsit de la variant olotina indiquen que aproximadament un 10% dels vehicles que passen diàriament per l’avinguda Santa Coloma o la carretera de la Canya, no tenen ni origen ni destí la capital de la Garrotxa. La resta, el 90% de la circulació, és mobilitat interna o vehicles que arriben o se’n van de la ciutat. Els camions representen poc més del 20% del trànsit de pas.
Foto: Pau Masó
Les dades s’extreuen dels lectors de matrícules instal·lats a Bracons, a la C-63, a carretera de la Canya, a Begudà i a l’avinguda Santa Coloma i la C-152. Les xifres són de l’any 2019, les va recollir el Departament de Territori i formen part de l’estudi de trànsit de la variant d’Olot. Dels 17.000 vehicles que en un dia feiner passen per la C-152 i l’avinguda Santa Coloma d’Olot, 1.810 (un 11%) són de pas i d’aquests, 390 són camions. A l’altra punta de la ciutat, a la carretera de la Canya, el trànsit de pas encara és més baix: només representa un 8% dels 17.880 vehicles diaris que hi passen. L’enginyer i autor de l’estudi de trànsit, Jordi Parés, diu a Ràdio Olot que la mobilitat interna és el gran gruix de la circulació a la capital de la Garrotxa i que els vehicles de pas es concentren, sobretot, al vial Sant Jordi.
La majoria del trànsit que no s’atura a Olot passa per Bracons i la carretera de la Canya. La resta utilitza la C-63 o la carretera de Begudà, per després connectar amb l’A-26. Una dada rellevant és que on el trànsit de pas és més elevat és a Bracons, tot i que no arriba al 20% dels 7.360 vehicles que hi circulen diàriament. Parés assegura que els túnels van millorar la connectivitat de la comarca amb l’exterior, però es va deixar per solucionar la mobilitat interna.
Segons les dades recollides pel Departament de Territori, els vehicles de pas augmenten en cap de setmana. En un diumenge els vehicles sense destí ni origen Olot, creixen en un 26% i el tant per cent de vehicles pesants es redueix dràsticament fins al 4% (mentre que en dia laborable és cinc vegades més alt). En definitiva, les dades deixen en evidència que el gran problema de la capital olotina és la mobilitat interna. Es preveu que amb la variant els desplaçaments interns es redueixin expulsant gran part dels vehicles cap als afores de la ciutat. Segons va avançar Ràdio Olot, la variant significarà una reducció del 65% del trànsit a l’avinguda Sant Jordi o de més del 40% al passeig de Barcelona.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!