En directe
5 Minuts +
amb Joel Tallant i Aniol Puigvert

La Generalitat veu “inviable” complir el calendari de la variant d’Olot

En una visita a la capital de la Garrotxa, el Conseller Damià Calvet ha fet un bany de realitat
| 1 de març de 2019
La Generalitat veu “inviable” complir el calendari de la variant d’Olot

En una visita a la capital de la Garrotxa, el Conseller Damià Calvet ha fet un bany de realitat i ha admès que aquest 2019 les màquines no podran entrar al terreny, deixant enrere el calendari de l’exconseller Rull. De totes maneres, Calvet ha anunciat que s’està redactant una solució per al tram de les Preses que manté l’1+1 i que tindria soterraments parcials. 

Tram de c-152 de les Preses (ACN)


A l’última visita a la comarca el juliol de l’any passat, Damià Calvet havia reafirmat el compromís d’iniciar les obres de la variant aquest any. Set mesos després, en la seva segona visita a la Garrotxa, ha admès que és “absolutament inviable”.

Tram sud (Preses i Vall d'en Bas)

El Conseller de Territori no ha posat cap nou calendari sobre la taula i per tant les obres de la variant tornen a quedar a l’aire. L’únic termini que ha donat és en referència al tram de les Preses i la Vall d’en Bas. Aquí Calvet ha anunciat que abans de l’estiu es posarà a informació pública l’estudi informatiu. Ha detallat que mantindrà l’1+1 i que proposarà algun soterrament parcial.

La variant de les Preses tindrà abans de l'estiu l'estudi informatiu (Ràdio Olot)


Tram nord (Hostal del Sol)

Pel que fa al tram nord, Calvet ha recordat que fa menys d’un mes es van licitar els estudis informatiu i d’impacte ambiental. Ha explicat que s’ha de seguir negociant amb l’Estat sobre el finançament d’aquesta part de la variant.

Tram central (túnel de la Pinya)

I pel que fa a la part central, que suposarà la construcció d’un túnel a la zona de la Pinya amb dos carrils per banda, ha dit que hi ha la intenció de licitar i adjudicar les obres el més ràpid possible. Amb la condició de les disponibilitats pressupostàries de la Generalitat: és a dir, l’aprovació dels pressupostos catalans.

 

La construcció de la part central de la variant costarà 125 milions. En total el projecte s’enfila fins als 240. La part del túnel de la Pinya és la més avançada i l’única que té el projecte constructiu. Cal però definir l’enllaç que tindrà aquest tram amb els altres dos. Això s’espera detallar quan els trams nord i sud tinguin el seu projecte constructiu.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum