El pas enrere de l’Estat amb la variant d’Olot no sorprèn el sector empresarial garrotxí
Mantenen l’esperança que la variant de les Preses pugui ser de 2+2
| 28 de maig de 2018
Des del cercle EURAM valoren negativament la situació, però diuen que ja coneixen el tracte el govern espanyol amb les infraestructures catalanes. Creuen que si la Generalitat segueix avançant amb la seva part de les obres, Foment haurà d’acabar cedint. Confien que l’any que ve les màquines puguin començar a treballar i mantenen l’esperança que la variant de les Preses pugui ser de 2+2.
Tram d el'Hostal del Sol propietat de l'Estat (Pau Masó)
La setmana passada l’alcalde d’Olot opinava en aquesta emissora que la variant d’Olot havia reculat 10 anys i que l’Estat es desentenia de l’obra. Tot plegat per una carta que Foment va enviar al consistori olotí on informava que volia tornar a negociar el seu tram de l’Hostal del Sol amb la Generalitat. Des de la capital de la Garrotxa aquest gest es va rebre com un pas enrere, en un moment en què semblava que l’Estat estava predisposat a cedir la gestió del seu traçat. La sorpresa no ha estat tan gran des del sector empresarial. El Cercle EURAM, que agrupa una trentena d’empreses de la Garrotxa, valora negativament la situació, però diu que ja coneixen el tracte de l’Estat cap a les infraestructures catalanes. El seu president és Òscar Rodríguez en declaracions a Ràdio Olot.
Des d’EURAM Garrotxa es mostren convençuts que, si la Generalitat segueix amb la seva part de les obres, arribarà un moment que l’Estat haurà de cedir. El tram de l’Hostal del Sol connecta amb l’A-26 i té una llargada d’uns dos quilòmetres. Els altres tretze de la variant són propietat de la Generalitat.
Mobilitzar-se un cop hi hagi conseller
L’any passat més d’una desena d’associacions empresarials de la demarcació de Girona i també d’Osona van firmar un manifest per desencallar la situació de la variant. Segons Rodríguez, la falta de govern no ha ajudat a resoldre les demandes que es feien, però assegura que un cop hi hagi conseller es preveuen noves accions conjuntes des del sector.
Una de les reivindicacions que el sector empresarial no enterra és la voluntat de construir dos carrils per banda a la variant de les Preses. Asseguren que no han perdut l’esperança i seguiran reclamant una variant presenca de quatre carrils malgrat que ja hi hagi un acord entre municipis i Generalitat perquè el traçat sigui d’un sol carril.
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
moove_gdpr_popup - 1 any - Guarda informació sobre l'acceptació de cookies
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes Analítiques
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Llistat galetes (nom - duració - finalitat):
_ga - 2 anys - s'utilitza per a distingir usuaris _gat - 1 minut - s'utilitza per a limitar el percentatge de solicituds _gid - 24 hores- s'utilitza per a distingir usuaris
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!