En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

El traçat acordat per la variant de les Preses és el mateix que es va dibuixar fa dues dècades

En tot aquest temps s'han estudiat 12 traçats diferents i quatre d'ells han estat fins i tot en fase d'estudi
| 9 de gener de 2017
El traçat acordat per la variant de les Preses és el mateix que es va dibuixar fa dues dècades

Dues dècades i una dotzena de propostes diferents per acabar fent la variant de les Preses per allà on es preveia des de l’inici. L’acord consensuat amb les parts és el que ja preveia la Generalitat a finals dels 90. En declaracions a Ràdio Olot l’aleshores conseller, Pere Macias, creu que ara almenys s’ha aconseguit el consens.

Les obres del túnel de Bracons en la seva fase inicial 

S’ha estudiat que passés pel marge esquerre del Fluvià, fer-la soterrada per la Vall, per darrera de la serra de Marboleny... En total s’han plantejat una dotzena de traçats diferents, quatre fins i tot en fase d’estudi, però la zona escollida ara per la variant de les Preses, el marge dret del riu, és la que ja va dissenyar la Generalitat a finals del segle passat. Va ser l’aleshores conselleria de política territorial i obres públiques de Pere Macias qui ja contemplava fer-la per aquest espai quan es dissenyava tot l’Eix Vic-Olot. Entre els motius d’aquesta proposta és que és un dels traçats més curts i que aquest espai ja té més petjada humana.

 

On érem fa 20 anys

Tot i que el projecte és on era fa 20 anys, Macias no vol parlar de dues dècades perdudes ja que creu que a hores d’ara hi ha un element que aleshores no hi era: el consens social. Un element que considera que, amb una inversió carregada de polèmica política i social, és més complicat que el propi projecte des del punt de vista tècnic.

En aquesta entrevista a Ràdio Olot, tampoc vol entrar en el debat de si la variant de les Preses s’hauria de fer de quatre carrils i no de dos perquè, com els empresaris i l’alcalde d’Olot, prioritza el consens en benefici de començar les obres. Macias creu que un projecte 1+1 ja té capacitat suficient en aquest tram i que tampoc passaria res si més endavant s’ha de desdoblar.

La feina pendent

L’any ha començat en infraestructures de la Garrotxa amb aquesta passa més de la variant de les Preses. Una proposta que necessita encara de treballs tècnics però que torna a avançar després d’anys encallada. De l’Eix Vic-Olot, la variant d’Olot que depèn de la Generalitat és la que té el projecte més fet i l’alcalde reclama que comencin les obres perquè s’han de fer dos túnels que portaran anys de feina. De la part que depèn de l’Estat encara s’espera que es resolguin les al·legacions presentades per evitar que es trinxi la Vall de Bianya.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum